نور-خطاب-به-رهبران-حکومت-عاقلانه-تصمیم-بگیرید

رییس اجرائیه حزب جمعیت اسلامی از رهبران حکومت وحدت ملی خواست تا از عصبانیت و عکس العمل های احساساتی در مورد روند گفتگوهای صلح خودداری نمایند.

به گزارش افغان نیوز: عطا محمد نور، رئیس اجرائیه حزب جمعیت اسلامی در صفحهٔ فیسبوک خود نوشته است ”اکنون که یک قدم به دستیابى صلح نزدیک تر شده ایم و کشور در شرایط مهمى از زندگى سیاسى خود قرار دارد، تقاضاى ما از رهبران کشور به خصوص رییس جمهور غنی این است تا از برخوردهاى توام با عصبانیت و عکس العمل هاى احساساتى که اصلا به نفع کشور نیست، جلوگیرى کنند.

وی در ادامه نگاشته است؛ ”نباید بگذاریم تا عده اى به خاطر منافع شخصى و سیاسى شان، با سرنوشت مردم که صلح مى خواهند، بازى کنند. هر گونه عکس العمل و تصمیمى باید با در نظرداشت عقلانیت و خرد سیاسى و مهمتر از همه با اصل احترام به منافع ملى کشور گرفته شود. آقای نور تاکید داشت؛ فرصتى که فعلا براى آوردن صلح مساعد شده است نباید به خاطر حفظ قدرت شخص رییس جمهور و چوکى هاى نزدیکانش از دست برود. صلح اصل، اساس و قاعدۀ جاویدان و پایداری جهان و طبیعت است. پس از هر تلاشى در آوردن صلح با رضایت و حضور مردم، حفظ منافع ملى کشور و حفظ دستاوردهاى ١٨ ساله ستایش شده و از اندک ترین فرصت باید استفاده شود.“

این در حالی است که رئیس جمهور محمد اشرف غنی، روز (دوشنبه، ۸ دلو) در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به ملت گفت که طالبان دو انتخاب دارند، یا با ملت عظیم افغانستان با یک صدا یکجا میشوند و یا هم وسیلهٔ برای تطبیق اهداف بیگانه گان باقی میمانند.

نور خطاب به رهبران حکومت: عاقلانه تصمیم بگیرید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد