برگزاری-انتخابات-شفاف؛-برای-حفظ-ارزش-های-گذشته-حیاتی-است

دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور، بیان داشته که برای حفاظت از ارزش ها و دست آورد های گذشته برگزاری انتخابات شفاف و سراسر حیاتی است.

به گزارش افغان نیوز: دکتور عبدالله عبدالله، رییس اجراییه کشور، امروز (یک‌شنبه، 8حوت) در دفتر کارش با وزیر دولت در امور انکشاف بین‌المللی بریتانیا دیدار کرد.

در این دیدار، دربارۀ توسعه، امنیت، حکومت‌داری، وضعیت اقتصادی و انتخابات آیندۀ افغانستان بحث و گفت‌وگو شد.

خانم پریتی پاتل، وزیر دولت در امور انکشاف بینالمللی بریتانیا، از تعهد و همکاری درازمدت کشورش با افغانستان در زمینۀ برگزاری انتخابات شفاف و سرتاسری پارلمانی و شوراهای ولسوالی سخن گفت و افزود که بریتانیا در این زمینه آمادۀ همکاری همه‌جانبه می‌باشد.

خانم پیتل از رهبری دولت افغانستان به خاطر ادامۀ پروسۀ اصلاحات و تلاش‌ها در زمینۀ مبارزه با فساد ستایش کرد.

او گفت که افغانستان در عرصه‌های مختلف شاهد پیشرفت‌های چشمگیر بوده است؛ اما نیاز است که موفقیت‌ها با تقویت نظام اداری، آموزش‌ کادرهای جدید و برنامه‌ریزی‌های دارزمدت، گسترش یابد و حفاظت شود.

در این دیدار، دکتور عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور، دربارۀ موفقیت‌ها و دست‌آوردهای مشترک افغانستان و جامعۀ جهانی در یک‌ونیم دهۀ اخیر صحبت کرد.

رییس اجراییه کشور برای حفظ و گسترش دست‌آوردها، به ادامۀ همکاری توسعه‌ای افغانستان و بریتانیا تأکید ورزید.

دکتور عبدالله عبدالله، برای حفاظت از ارزش‌ها و دست‌آوردهای گذشته، برگزاری انتخابات سراسری و شفاف را مهم و حیاتی خواند.

رییس اجراییه کشور خاطر نشان ساخت که حکومت به خاطر ایستادشدن بر پاهای خویش، روی استفاده از منابع طبیعی کارهای خوبی کرده و در این مسیر پیش می‌رود.

همچنان، در این دیدار، دربارۀ اصلاحات انتخاباتی، ثبت‌ نام رأی‌دهنده‌گان، مناسبات افغانستان و پاکستان و مهاجرین افغان هم بحث و گفت‌وگو شد.

 

برگزاری انتخابات شفاف؛ برای حفظ ارزش های گذشته حیاتی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد