بزرگداشت-از-سومین-سال-یاد-درگذشت-یگانه-مارشال-افغانستان

در مراسمی از سومین سالیاد درگذشت مارشال محمد قسیم فهیم در کابل بزرگداشت به عمل آمد و تاکید شد که برای مبارزه با دشمن مردم افغانستان متحدانه عمل نمایند.

به گزارش افغان نیوز: مراسم بزرگداشت از سومین سالیاد مارشال فهیم امروز چهار شنبه (18حوت) در خیمه لوی جرگه در کابل برگزار گردید.

این مراسم که با حضور شخصیت های سیاسی، حکومتی و مردم کابل دایر شده بود، و در آن روی همبستگی و براورده شدن اهداف مجاهدین تاکید شد.

رییس اجرایی کشور تصریح کرد، وحدت ملی افغانستان یگانه جواب به دشمنان وحدت میان مردم افغانستان است.

وی تصریح کرد که وحدت ملی هیچ زمانی تامین شده نمی تواند مگر این که تبعیض ها از بین برود؛ ولی ما برای رسیدن به مصالح ملی کشور کمبودی های وجود دارد.

به گفته وی، اگر به دردهای اصلی مردم افغانستان توجه نکنیم و از وظیفه اصلی خود غفلت کنیم، دشمنان در برابر مردم افغانستان قوی تر خواهد شد.

او علاوه کرد که جای خالی مارشال فهیم که در سال های حیاتش مجاهدین را به صورت درست رهبری کرد، در میان بزرگان جهاد محسوس است.

حامد کرزی رییس جمهور سابق کشور نیز از مارشال فهیم به عنوان شخصیت وطن دوست، خدمتگذار و دلسوز این خاک و وطن یاد کرد و گفت که یگانه هدف و آرزوی مارشال تامین صلح و امنیت در افغانستان بود.

آقای کرزی با یاد آوری خاطره مارشال فهیم در زمان حکومتش گفت که مارشال رفتار حکومتی را به خوبی میدانست.

مارشال محمد قسیم فهیم در زمان حیاتش از سوی حامد کرزی رئسی جمهور وقت رتبه مارشالی را به دست آورد و در سمت های معاونت ریاست جمهوری نیز فعالیت داشت.

وی سه سال قبل در 18 ماه حوت زمانی از دنیا رفت که معاون اول ریاست جمهوری بود.

بزرگداشت از سومین سال یاد درگذشت یگانه مارشال افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد