مردم-افغانستان-بعد-از-شکست-شوروی،-آزادی-نداشتند

رئیس اجرائیه کشور بیان داشته که در جریان سال های گذشته مردم افغانستان با مشکلات زیادی روبرو بوده و بعد از شکست قشون سرخ شوروی طعم آزادی را نچشیده اند.

به گزارش افغان نیوز: دکتور عبدالله عبدالل رییس اجراییه کشور روز جمعه (6 حوت) در مراسم بيست‌ودومین سالیاد شهادت استاد عبدالعلی مزاری اشتراک کرد.

دکتور عبدالله عبدالله در این مراسم از ضرب زدن مدال به نام شهید وحدت ملی حمایت کرد و گفت که آرزو می‌برد تا سال آینده این خواست مردم عملی شود.

وی بر ضرورت انتقال تجربه‌ها، اندیشه‌ها و آرمان‌های شهدای نام‌دار و بزرگ افغانستان برای نسل‌‌های امروز و فردا تاکید کرد و گفت که باید از تاریخ درس و الگو گرفت.

رییس اجراییه کشور در ادامه سخنانش خاطر نشان ساخت: مردم افغانستان از زمان کودتای هفت ثور تا کنون در شرایط دشوار با مشکلات دست‌وپنجه نرم می‌کنند و طعم آزادی را پس از شکست قشون سرخ نچشیدند؛ اما داشتن قانون اساسی و تامین حقوق مساوی شهروندان یکی از مهمترین دستاوردهای ملت افغانستان است.

او افزود: خواسته‌های مردم افغانستان در راستای مردم‌سالاری، حقوق مساوی شهروندی و تحقق آرمان‌های شهدا یک کار نیمه‌ تمام است و در این باره تلاش می‌کند.

دکتور عبدالله عبدالله در ادامه به توسعه و بازسازی مناطق مرکزی پرداخت و ابراز کرد: حکومت وحدت ملی برای وصل‌شدن راه‌های مواصلاتی و انکشاف متوازن در مناطق مرکزی توجه خاص را مبذول می‌دارد و با آغاز پروژه‌های جدید توسعه‌یی بخش از این خواسته‌ها تحقق می‌یابد.

رییس اجراییه کشور با اشاره به خطر تروریزم بین‌المللی و حامیان‌شان در افغانستان گفت: برای مقابله و نابودی تروریزم لازم است تا کشورهای منطقه در دیدگاه‌شان نسبت به تروریزم، افراطیت و خشونت تجدید نظر اساسی کنند.

او علاوه کرد که تجربه چند دهه اخیر نشان می‌دهد که گروه‌های تروریستی در راستای منافع هیچ ملت و دولتی گام نمی‌گذارند، زیرا بخشی از اهداف این گروه‌ها قتل‌عام مردم می‌باشد. به این دلیل کشورهایی‌که تروریستان را به خوب و بد تقسیم می‌کنند و از آن‌ها استفاده ابزاری می‌نمایند، در دراز‌مدت سود نمی‌برند.

دکتور عبدالله عبدالله با بیان این‌که گرو‌ه‌های تروریستی بدون تفکیک دشمنان بشریت هستند، علاوه کرد که در زمینه مبارزه جدی با آنها حکومت وحدت ملی آمادگی کامل دارد.

در این مراسم استاد محمد محقق معاون دوم ریاست اجراییه، محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری، صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه، بسم‌الله محمدی وزیر اسبق دفاع و شمار دیگر از شخصیت‌های سیاسی و رهبران جهادی اشتراک کرده بودند.

مردم افغانستان بعد از شکست شوروی، آزادی نداشتند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد