بسیج-ملی؛-طالبان-از-طریق-خشونت-امتیاز-می‌گیرند

روند بسیج ملی افغانستان با ابراز نگرانی می‌گوید که امتیاز گیری گروه طالبان در مذاکرات صلح باعث افزایش خشونت ها در کشور گردیده است.

به گزارش افغان نیوز: احمد بلال رحیم‌یار، رئیس روند بسیج ملی افغانستان، امروزسه‌شنبه( 16، جدی ) طی یک کنفرانس خبری در کابل گفت که گروه طالبان به دنبال امتیازگیری است و از این طریق می‌خواهد صدای فعالان مدنی، فعالان سیاسی و خبرنگاران را خاموش سازد.

آقای رحیم‌یار بیان کرد، گروه‌های مختلف بخصوص طالبان در این اواخر بیشترین قتل های هدفمند را در سراسر کشور انجام داده و می‌خواهد که از این طریق در پروسه صلح زورنمایی نظامی کنند.

وی افزود: دشمنان کشور در حال حاضر آشکار اند و همه باید یک صدا در برابر این گروه‌ها ایستاده شده و همچنان نهاد های عدلی و قضایی مجرمین را مورد پی گرد قرار دهند.

او گفت: ترور و قتل های هدفمند نباید در پروسه صلح به عنوان یک امتیاز استفاده شود. گروه طالبان باید در دور دوم مذاکرات تن به آتش‌بس دایمی داده و از قتل و کشتار نظامیان و غیر نظامیان دست بردارد.

وی گفت: گروه طالبان باید از وابستگی کشور های بیرونی به خصوص پاکستان رهایی یابد و استقلالیت شان را در روند صلح حفظ و عملی سازد. 

در همین حال، زلمی پوپلیار، معین شورای مردم هرات گفت که کشور‌های منطقه همیشه در ظاهر از تامین صلح و ثبات در افغانستان حمایت کرده اما متاسفانه در عمل تاکنون صادق رفتار نکرده اند.

وی افزود: کشور های همانند پاکستان، تاجکستان، ازبکستان و روسیه برای گروه طالبان همواره جنگ افزار های نظامی داده که این چنین اقدامات، شعله جنگ را در کشور بیشتر ساخته است.

وی از جریان های سیاسی خواست که در دور دوم مذاکرات هیچ نوع پنهان کاری و معامله بالای سرنوشت مردم، قابل قبول نبوده و هیئت مذاکره کننده منافع ملی را بر منافع فردی  و گروهی ارجعیت دهند. تا همه‌ای مردم افغانستان از این پروسه آگاه باشند.

این درحالی است که پس از یک وقفه 20 روزه، هیئت مذاکره‌کننده دولت افغانستان، صبح امروز برای از سر گیری مذاکرات صلح به دوحه رفت. گفته می‌شود که نماینده خاص ایالات متحده امریکا نیز به منطقه سفر کرده و ابراز امیدواری نموده که این دور مذاکرات نتیجه ملموس داشته باشد.

بسیج ملی؛ طالبان از طریق خشونت امتیاز می‌گیرند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد