فشار‌های-جهانی-و-منطقوی-بر-طالبان-باید-افزایش-یابند

رییس شورای عالی مصالحه ملی کشور از جامعه‌ی بین‌المللی و کشورهای منطقه خواست تا فشار لازم را بالای گروه طالبان و حامیان آن افزایش دهند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی کشور در سومین نشست کمیسیون امور منطقه‌‌ای و بین‌المللی این شورای گفت که متأسفانه در دور دوم مذکرات برخلاف توقعات ما و مردم افغانستان پیش‌رفت قابل ملاحظه‌ای صورت نگرفته است. 

وی از تصمیم ایالات متحده‌ی امریکا برای بازنگری توافقنامه دوحه و ارزیابی پابندی طرف‌ها به مفاد این توافقنامه استقبال کرد و گفت که با وزیر امورخارجه ایالات متحده در مورد سیاست این کشور و وضعیت در افغانستان صحبت تلفنی داشتم و هردو طرف بر تسریع روند مذاکرات تأکید کردیم. 

آقای عبدالله ابراز امیدواری کرد که ایالات متحده‌‌ی امریکا با در نظرداشت اوضاع و شرایط تصمیم مناسب اتخاذ نماید. همچنان از تصمیم وزرای دفاع ناتو و پیام‌های مثبت کشورهای عضو این سازمان در مورد افغانستان اسقبال می‌نماییم. 

عبدالله می‌گوید که اجماع داخلی در حمایت از تلاش‌های صلح وجود دارد و برای تقویت این اجماع فعالیت‌های مشترک نیز ادامه دارد.

وی تاکید داشت که خشونت‌ها و هدف‌گیری‌های کور باید پایان یابد؛ زیرا این روند حکومت و هیأت افغانستان را در بحث ادامه مذاکره با طالبان در وضعیت دشواری قرار داده است.

عبدالله از جامعه‌ی بین‌المللی و کشورهای منطقه خواست تا فشار لازم را بالای گروه طالبان و کشورهای حامی آن افزایش دهند تا طالبان از فرصت موجود برای قطع جنگ استفاده نمایند و دوباره به میز مذاکره برگردند. 

این درحالی است که سفرا و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی بر آغاز مجدد مذاکرات و برگشت طالبان به میز مذاکره، کاهش و توقف فوری خشونت‌ها و قتل‌های هدفمند و اجماع داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی در حمایت از تلاش‌‌های صلح تأکید کردند.

فشار‌های جهانی و منطقوی بر طالبان باید افزایش یابند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد