طالبان-از-مذاکرات-به-صورت-منظم-نفع-می‌برند

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که طالبان از مذاکرات به صورت منظم نفع می‌برند و هیات مذاکره‌کننده این گروه چیزی جز نمایش برای فریب اذهان نیست.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز شنبه(2، حوت) به سلسله نشست‌های "شش و نیم صبح" نوشته است که موقف و اعلامیه نهایی کنفرانس ناتو در ارتباط به وضعیت کنونی کشور یک‌بار دیگر حقانیت جمهوری اسلامی افغانستان را تصدیق و ثابت می‌سازد.

به گفته وی؛ طالب با تروریست قطع روابط نکرده و زیر بنای حمایوی اش در پاکستان وسعت یافته است، تنها چند نفر زیر نام مذاکره‌کننده، صلح – صلح می‌گویند.

صالح می‌گوید که ادبیات و نیت صلح‌خواهی در طالب اصلا رسوب نکرده، فقط به جنگ می اندیشند و هیات مذاکره‌کننده طالب چیزی جز از نمایش برای فریب اذهان نیست.

معاون اول ریاست جمهوری می‌افزاید: طالبان از مذاکرات به صورت منظم نفع می‌برند و حاضر به صحبت روی مسایل عمده و اساسی که عبارت از توقف انسان کشی باشد، نیستند. درحالی‌که دولت همواره با نیت نیک و جدی به مذاکرات صلح پرداخته است.

در همین حال، محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجه می‌گوید که کشورهای اثرگذار منطقه و جهان روی عدم بازگشت به اصطلاح «امارت طالبان» و رسیدن به راه حل سیاسی اتفاق نظر دارند.

این درحالی است که دور دوم گفت‌وگوهای صلح بین نمایندگان دولت افغانستان و طالبان از مدتی به این سو که در قطر آغاز شده بود، متوقف شده است.

از سوی هم، وزیر عدلیه می‌گوید که اگر جلو قاچاق انسان و مخصوصا قاچاق مهاجران گرفته نشود، امریکا بر بخش‌های مختلف کشور تعزیرات وضع می‌کند.

طالبان از مذاکرات به صورت منظم نفع می‌برند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد