بعضی-ازکشورها-تلاش-دارند؛-تا-به-جنگ-مذهبی-در-افغانستان-دامن-بزنند

ملا عبدالسلام ضعیف، سفیر پیشین طالبان در پاکستان میگوید که حمله بر مکان های مذهبی و مراسم دینی دسیسه‌ی برای شعله ور ساختن جنگ مذهبی در افغانستان است.

به گزارش افغان خبر: ملا عبدالسلام ضعیف؛ سفیر پیشین طالبان در اسلام‌آباد، بیان کرده: مردم افغانستان متوجه باشند که هماهنگی و وحدت شان به تفرقه مذهبی تبدیل نشود.

او علاوه کرد که حمله بر مکان های مذهبی و مراسم دینی که تحت هر نامی صورت میگیرد دسیسه‌ی زنجیره‌ی بین المللی است که شماری از کشور ها میخواهند مثل عراق و سوریه جنگ مذهبی را در افغانستان نیز دامن بزنند. 

سفیر پیشین طالبان گفت باید مردم افغانستان در این زمینه بدانند که این دسیسه دشمنان اسلام و مردم افغانستان است که در پی شعله‌ور کردن آتش جنگ مذهبی در منطقه میباشند.

در این گفته های ملا عبدالسلام ذکر شده که افغان ها باید از تعقل و خرد خویش کار بگیرند و یک دیگر را به انجام حملات تروریستی متهم نکنند تا اختلافات مذهبی دامن زده نشود.

قابل ذکر است که در مراسم عزاداری شیعیان در شب دهم محرم الحرام در زیارتگاه کارته سخی کابل، حمله تروریستی صورت گرفت که در نیتجه 15 تن شهید شدند و بیش از 30 تن دیگر زخم برداشتند.

اما بعد از این حمله، حمله تروریستی دیگر در مسجد چهاریار کبار در کارته چهار کابل که مربوط اهل سنت است اتفاق افتاد.

روز گذشته دهم محرم الحرام وقوع یک حمله ترویستی در ولایت بلخ در میان هیئت عزاداران حسینی نیز ده ها کشته و زخمی برجا گذاشت.

با این وجود پیش از این مقام های افغان دست پاکستان را در پشت حملات ترویستی میدانست و بیان کرده اند که بیشتر مخالفان مسلح دولت در آن سوی خط فرضی دیورند تربیه و تجهیز شده وارد کشور میشود.

بعضی ازکشورها تلاش دارند؛ تا به جنگ مذهبی در افغانستان دامن بزنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد