تأکید-شورای-نامزدان-بر-ایجاد-حکومت-مشارکت-ملی

اعضای شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری، اعلام نتایج ابتدایی انتخابات را سرآغاز بحران عمیق در کشور خوانده و تأکید کردند که باید حکومت مشارکت ملی در کشور تشکیل شود.

به گزارش افغان نیوز؛ اعضای شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری امروز سه‌شنبه (3، جدی) طی یک کنفرانس خبری اعلام کردند که نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری پذیرفتنی نیست. با اعلام نتیجه ابتدایی، زنگ بحران جدید در افغانستان نواخته شده است.

احمد ولی مسعود، نامزد ریاست جمهوری گفت، ارقام ارائه‌شده تحت عنوان نتیجه انتخابات توسط کمیسیون به هیچ صورت پذیرفتنی نیست بلکه سلامت افغانستان را نیز صدمه خواهد زد.

آقای مسعود بیان کرد، شورای نامزدان ریاست جمهوری طرح مشارکت ملی را برای مهار بحران ارائه کرده و در جهت تحقق آن از هیچ‌گونه مساعی دریغ نخواهند کرد، به گفته او، خانم نورستانی به‌صورت ناخودآگاه زنگ بحران را نواخته است.

در همین حال عنایت‌الله حفیظ، یکی دیگر از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید که این شورا، صحه گذاشتن به تقلب را خیانت به اراده ملی دانسته و تمکین در برابر آن را خلاف منافع ملی کشور می‌داند و مردود می‌شمارد.

وی افزود: «در حال حاضر دو کمشینر کمیسیون نیز در اعلام نتیجه ابتدایی اختلاف‌نظر دارند پس مردم چگونه انتظار داشته باشند که این نتیجه درست است.

او تأکید کرد، شورای نامزدان خواهان محاکمه جدی متقلبین میلیونی بوده، تا برای آینده درس عبرت شود که هیچ شخصی برخلاف دموکراسی در انتخابات آینده به تقلب دل  نبندد

از سوی هم محمد شهاب حکیمی افزود: شورای نامزدان ریاست جمهوری ارجاع مسائل مربوط به کارکردهای کمیسیون را جزو بازی با سرنوشت مردم دانسته و گفت: هرگونه تصمیم آن نیز موردقبول ما نخواهد بود.

شورای نامزدان در اخیر تأکید کردند که انتخابات در کشور، نیازمند نهادهای مستقل، کارآمد و متعهد به‌سلامت افغانستان است.

 در صورتی دموکراسی واقعی به کشور بازگشت می کند. که با ایجاد حکومت مشارکت ملی، تغییرات اساسی  برای برگزاری انتخابات مجدد در نظام انتخاباتی کشور به وجود آید.

این در حالی است که کمیسیون مستقل انتخابات روز یک‌شنبه هفته جاری نتیجه ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد اما شورای نامزدان نتیجه ابتدایی را نپذیرفته و خواهان حکومت مشارکت ملی هستند.

تأکید شورای نامزدان بر ایجاد حکومت مشارکت ملی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد