جان‌بس-نتیجۀ-نهایی-انتخابات-هنوز-روشن-نیست

سفیر ایالات متحده امریکا در کابل می گوید که برای روشن شدن نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری گام های زیادی باقی مانده است.

به گزارش افغان نیوز: جان بس، سفیر امریکا در کابل در برگه تویترش نگاشته است که نتیجه‌ای که اعلام شد، ابتدایی بود و هنوز هم گام‌های زیادی تا اعلام نتیجه‌ی نهایی باقی مانده است.

در عین حال دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان، ضمن استقبال از اعلام نتیجه‌ی ابتدایی، تأکید کرده است که کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی، وظیفه دارد تا هر شکایتی را که دریافت می‌کند، به‌طور شفاف و دقیق بررسی کند.

از سوی هم، دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی در یک اعلامیه ای در پیوند به اعلان نتیجه ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری گفته است که نتیجه‌ی استوار برتقلب را بدون رسیدگی به خواست‌ها و تقاضاهای قانونی این جریان هرگز قبول نمی‌کند. بارها اعلان کردیم که با استفاده از تمام ابزار و وسایل قانونی از آرای پاک مردم دفاع می‌کنیم و حکومت برخاسته از تقلب وآرای تقلبی را هرگز قبول نمی‌کنیم.

آقای بس از کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان ازبهر اعلام نتایج نخستین انتخابات ریاست‌جمهوری سپاسگزاری کرده‌ و خطاب به مردم افغانستان گفته‌است که این نتیجۀ نخستین است و برای روشن شدن نتیجۀ نهایی، گام‌های زیادی باقی مانده‌اند.

این درحالی است که کمیسیون مستقل انتخابات پیش از چاشت امروز یک‌شنبه، اول جدی، نتیجه ابتدایی انتخابات ششم میزان را اعلام کرد.

جان‌بس: نتیجۀ نهایی انتخابات هنوز روشن نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد