تذکره-نباید-بی-اساس-توزیع-گردد

عبدالهادی مسلمیار، رئیس مجلس سنا گفت: اداره ثبت احوال و نفوس کشور برای اشتراک بیشتر مردم در پروسه انتخابات، تذکره به شکل سیار و غیر سیار توزیع میکند که این اقدام عاقبت خوب در پی ندارد و باید جلوگیری گردد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: عبدالهادی مسلمیار، رئیس مجلس سنا امروز (سه شنبه ۴ ثور) در جلسه عمومی این شورا گفت: توزیع تذکره بدون اساسات مشکلات خطرناک را در پی دارد که جبران سنگین تمام میشود و اداره ثبت احوال و نفوس کشور باید جلوی این اقدام را بگیرد.

رئیس مجلس سنا تاکید کرد: احتمال این وجود دارد که شهروندان کشورهای خارجی از این فرصت استفاده کرده و تذکره تابعیت افغانستان را کسب کند.

مسلمیار بیان داشت: کمیسیون مستقل انتخابات تا هنوز بانگ اطلاعات را ایجاد نکرده است و باید هرچه عاجل تر این بانگ ایجاد گردد. وی افزود: تقلب در انتخابات پیش رو یکی از نگرانی های جدی باشندگان کشور است اما انتخابات بدون تقلب در جهان وجود ندارد و امید است که تقلب کاهش پیدا کند.

وی افزود: قانون شوراهای ولسوالی ها وجود ندارد و باید هرچه زودتر ایجاد و به شورای ملی ارسال گردد.

محمد عالم ایزدیار معاون مجلس سنا گفت: مردم در بعضی ولایت های کشور از کاهش سایت های انتخاباتی نگرانی دارند که کمیسیون باید این مشکل را برطرف سازد.

عبدالرفیق بیدار، کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات که از سوی مجلس سنا استجواب شده بود گفت: به اساس برنامه کمیسیون مستقل انتخابات در سراسر ولایت های کشور در ۲۲ ولایت انتخابات به شکل تک حوزه ای برگزار میگردد و ۱۰ ولایت دیگر به دو حوزه و در دو ولایت هرات سه حوزه و در کابل به ۵ حوزه انتخابات برگزار میگردد.

آقای بیدار گفت: حملات انتحاری و انفجاری برمراکز ثبت نام رای دهندگان باعث نگرانی جدی کمیسیون نیز شده است و امید است که حکومت توجه بیشتر به این مسئله کند.

این کمیشنیر بیان داشت: از تاریخ ۲۵ حمل تا اکنون ۲۹۱۰۰۰ هزار نفر برای اشتراک به انتخابات ثبت نام کرده اند و تنها روز گذشته ۶۰ هزار نفر در سراسر کشور ثبت نام کرده اند. او افزود: با گذشت هر روز میزان ثبت نام کنندگان افزایش پیدا میکنند.

این عضوی کمیسیون انتخابات افزود: احتمال این وجود دارد که مدت زمان ثبت نام رای دهندگان در شهرها از سه الی چهار هفته تمدید گردد.

قرار است که انتخابات پارلمانی به تاریخ ۲۸ میزان برگزار گردد که ثبت نام رای دهندگان از تاریخ ۲۵ حمل شروع شده است.

تذکره نباید بی اساس توزیع گردد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد