محقق-دموکراسی-برد-و-باخت-ندارد

معاون ریاست اجرائیه حکومت وحدت ملی در مراسم برگزاری کنگره حزب حرکت اسلامی افغانستان و اعلام مواضع سیاسی این حزب، گفت که دموکراسی در افغانستان برد و باخت ندارد، اگر کسی در این کشور رئیس جمهور شود، پس از آن هیچ کس حق ریاست جمهوری و حکومت را نخواهد داشت.

به گزارش افغان نیوز: محمد محقق، معاون ریاست اجرائیه حکومت وحدت ملی، روز شنبه( ۲ - ثور) در کابل، طی مراسم برگزاری کنگره حزب حرکت اسلامی افغانستان و اعلام مواضع آن، احزاب سیاسی را پایه های اصلی ملت عنوان کرده، افزود:" زیر بنای ملت مردم سالار، احزاب هستند، اگر نقش احزاب سیاسی از دموکراسی کم شود، دموکراسی و مردم سالاری در افغانستان زیر سوال خواهند رفت."

محقق خاطر نشان ساخت، دموکراسی در افغانستان برد و باخت ندارد، اگر کسی در این کشور رئیس جمهور شود، پس از آن هیچ کس حق ریاست جمهوری و حکومت را نخواهند داشت.

وی علاوه نمود، احزاب در انتخابات حق رای را ندارند و حاکمان ما از ۵۰ سال تا اکنون، احزاب سیاسی را به رسمیت نشناخته اند و این روند  نشان دهنده این است که حاکمان مستبد از برنده شدن احزاب در کشور می ترسند.

قابل ذکر است که حدود یک هفته قبل، شمارزیادی از احزاب سیاسی طی یک نشستی، اظهار داشتند که اگر حکومت نقش احزاب سیاسی را در پروسه انتخابات نادیده بگیرند، احزاب، انتخابات را تحریم خواهند نمود.

محقق: دموکراسی برد و باخت ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد