ترامپ-در-تماس-تلفنی-با-طالبان-ما-خشونت-نمی‌خواهیم

رییس جمهور ترامپ در یک تماس تلفنی با معاون سیاسی و مذاکره کننده ارشد گروه طالبان گفته است که ما خشونت نمی‌خواهیم و اکنون ببینیم چی واقع می‌شود.

به گزارش افغان نیوز: دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا تایید کرده که در گفتگویی تلفنی با ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی و مذاکره کننده ارشد گروه طالبان درباره توقف خشونت‌ها در افغانستان صحبت کرده است. آقای ترامپ دقایقی بعد از این گفتگو در حیاط کاخ‌سفید به خبرنگاران گفت که "گفتگوی خوبی با طالبان" داشته است.

پیش از سخنان آقای ترامپ، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان نیز در توییتر از این گفتگوی تلفنی خبر داده بود و عکسی هم که به نظر می‌رسد مربوط به هنگام برقراری این گفتگوی تلفنی است منتشر کرده بود.

آقای ترمپ افزود: "امروز با رهبر طالبان صحبت کردم، مکالمۀ خوبی داشتیم. توافق کردیم که خشونتی وجود ندارد و ما خشونت نمی‌خواهیم. اکنون ببینیم چی واقع می‌شود؛ زیرا آنها با افغانستان سر و کار دارند اما ببینیم چی اتفاق می‌افتد. در کل، خیلی گفتگوی خوب با رهبر طالبان داشتیم."

بر اساس گزارش‌ها، این گفتگوی تلفنی حدود یک ساعت طول کشیده و آقایان ترامپ و ملابرادر درباره صلح افغانستان "گفتگوی خوبی" داشته‌اند.

سهیل شاهین سخنگوی طالبان در قطر، در توییترش نوشته که رئیس جمهور امریکا گفته است، مایک پومپیو وزیر خارجۀ این‌کشور به زودی با حکومت افغانستان وارد گفتگو خواهد شد تا موانع در برابر مذاکرات بین‌الافغانی را بردارد.

در همین حال، امیر قطر طی یک تماس تلفنی با رییس جمهور غنی گفت: ما به طالبان خاطرنشان نموده ایم که افغانستان امروزی، کشور دو دهه قبل نیست؛ بلکه یک سلسله واقعیت های جدید شکل گرفته و این کشور تغییر کرده است.

گفتگوی رییس جمهور ترامپ با با رهبری طالبان در حالی صورت می‌گیرد که ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید، پیش از مذاکرات بین‌الافغانی باید خشونت‌ها به صفر برسد.

ترامپ در تماس تلفنی با طالبان: ما خشونت نمی‌خواهیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد