طالبان-روند-رهایی-زندانیان-در-کم‌تر-از-یک-هفته-آغاز-می‌شود

سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر می گوید: در دومین ‏کنفرانس ویدیویی تیم‌های فنی دولت و طالبان فیصله شده است که روند رهایی زندانیان در ۳۱ ماه مارچ (کم‌تر از یک هفته دیگر) آغاز شود.

به گزارش افغان نیوز: دومین ‏کنفرانس ویدیویی تیم‌های فنی دولت و طالبان با حضور نماینده‌گان سازمان جهانی صلیب سرخ، امریکا و قطر روز چهارشنبه، ششم حمل، در باره رهایی زندانیان برگزار شد.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر، گفته است که در این کنفرانس پنج‌جانبه فیصله شد تا روند رهایی زندانیان در ۳۱ ماه مارچ (کم‌تر از یک هفته دیگر) آغاز شود.

به گفته شاهین، هم‌چنان فیصله شده است تا گروه طالبان یک هیات فنی را در این زمینه به زندان بگرام بفرستد.

طبق معلومات او، کار این هیات مطابقت زندانیان با فهرستی است که این گروه قبلا برای رهایی آن‌ها به جانب امریکا تحویل داده است. این گروه پیش‌تر گفته بود، زندانیانی را که بیرون از این فهرست رها شوند، تحویل نخواهد گرفت.

به گفته شاهین؛ دومین کنفرانس ویدیویی تیم‌های فنی دولت و طالبان که چهار ساعت دوام کرده است، در واقع دومین گفت‌وگوی مستقیم و رسمی دو طرف در باره رهایی زندانیان به شمار می‌رود.

این درحالی است که حکومت پیش از این رهایی زندانیان طالبان را مشروط کرده است به کاهش خشونت از سوی این گروه. حکومت هم‌چنان تاکید کرده است که برای رهایی این زندانیان به تضمینی نیاز است که مانع برگشت آن‌ها به میدان‌های جنگ شود. تا کنون روشن نیست که چنین تضمینی به جانب حکومت داده شده است یا خیر.

طالبان: روند رهایی زندانیان در کم‌تر از یک هفته آغاز می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد