عبدالله-متأسفانه-فرصت-به-هدر-رفت

عبدالله عبدالله در پیوند به سفر وزیر خارجه امریکا به کابل تصریح نمود که متأسفانه از این فرصت استفاده خوب صورت نگرفت.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله با نشر اعلامیه‌ی در پیوند به سفر اخیر پامپئو وزیر، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا به افغانستان گفته است؛ این سفر فرصتی را برای حل بحران موجود ایجاد کرد که متأسفانه از این فرصت استفاده خوب صورت نگرفت.

عبدالله در این اعلامیه ضمن قدردانی از همکاری‌های ایالات متحده‌ی امریکا به افغانستان و کوشش‌ها برای زمینه‌سازی مذاکرات بین‌الافغانی به‌منظور تأمین صلح، تاکید می‌کند که ادامه این همکاری ها در راستای تامین منافع ملی و آوردن صلح در کشور، برای مردم ما اهمیت خاص دارد.

وی در این اعلامیه اضافه می‌کند که یک‌باردیگر به مردم افغانستان اطمینان می‌دهیم که ما راه حل مشکلات را در گفتگو و مذاکره می‌دانیم و در عین حال تأمین صلح در کشور با حفظ سلامت و بی‌طرفی کامل نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان در هر شرایط برای ما اولویت دارد.

پامپئو وزیر، خارجه آمریکا دیروز در یک سفر از قبل اعلام نشده برای گفت‌وگو و حل بحران سیاسی بوجود آمده از انتخابات ریاست جمهوری، به افغانستان آمد و به صورت جداگانه با غنی و عبدالله دیدار کرد اما این دیدارها بی‌نتیجه پایان یافت.

مایک پمپئو پس از برگشت از افغانستان به دوحه رفت و با ملا برادر رئیس دفتر سیاسی طالبان ملاقات کرد. او در دیدار با ملا برادر به طالبان تاکید کرده است تا بر توافقی که با آمریکا امضاء کرده‌اند پایبند بمانند و خشونت را کاهش دهند.

این درحالی است که محمداشرف غنی، رییس جمهور در پیامی گفته است که روز گذشته با عبدالله عبدالله برای حل تنش‌های سیاسی مذاکره کرده است، اما آقای عبدالله خواستار تغییر قانون اساسی آن‌هم در یک شب شده است.

اشرف غنی از این خواست عبدالله عبدالله به عنوان «ساختار و تشکیلاتی» نام‌برد که به گفته او، در مغایرت کامل با مواد قانون اساسی قرار دارد.

عبدالله: متأسفانه فرصت به هدر رفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد