تقابل-جدید-میان-ارگ-و-سپیدار

برخلاف ارگ اما ریاست اجراییه حمایت قاطع خود را از خبرنگاران اعلام نمود و گفت که باید سخنان و رفتار نادرست ارگ با خبرنگاران اصلاح شود.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجراییه امروز پنچ شنبه (24 حمل) در کنفرانس هفته وار خود تاکید کرد که حکومت در تعهدی که به رسانه ها و آزادی بیان داده باید جامه عمل بپوشاند و ازهر گونه تبعیض و بدرفتاری با خبرنگاران بپرهیزد.

آقای فیصل تصریح نمود، "خبرنگاران دوشا دوش اردو و پولیس این کشور فداکاری نمود در اطلاع رسانی رویدادهای مهم همکاری می نمایند بنا براین ضرورت است که در کنار هم برای بهبود و آینده افغانستان با ثبات کار نمائیم."

معاون سخنگوی ریاست اجراییه اظهار داشت که سخنان اخیر شاه حسین مرتضوی سخنگوی ریاست جمهوری باید اصلاح شود و برای ادامه راه و روابط ارگ و خبرنگاران این مشکل برطرف شود.

جاوید فیصل خاطر نشان ساخت ریاست اجراییه در عهدی که به جامعه خبرنگاران بسته است متعهد بوده و همیشه از آنان پشتیبانی می نماید.

او همچنان افزود، سخنگویان و خبرنگاران به دنبال یک هدف مشترک اند و سوتفاهماتی که در این اواخر میان ارگ و خبرنگاران به وجود آمده در آینده تکرار نشود بلکه از آن جلوگیری گردد.

فیصل علاوه می کند که قانون دسترسی به اطلاعات از سوی شخص رئیس جمهور توشیح شده و این بنیاد در دفاع از خبرنگاران در مرکز و ولایات توسط نمایندگان حکومت کار می کنند.

این در حالی است که چندی پیش شاه حسین مرتضوی سخنگوی دفتر ریاست جمهوری در یکی از برنامه های تلویزیونی خبرنگاران را کچالو فروش پنداشته و این گفته وی واکنش تند خبرنگاران را برانگیخته بود.

تقابل جدید میان ارگ و سپیدار

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد