تنها-درصد-اعضای-مجلس-نمایندگان-در-جلسات-حاضر-هستند

بر اساس بررسی یک ماهه از سوی نهاد مطالعات زنان برای صلح به صورت اوسط ۴۴درصد اعضای مجلس نمایندگان در نشست ها حاضر هستند، اما ۵۶درصد دیگر در جلسات حضور ندارند.

به گزارش افغان نیوز: نهاد مطالعات زنان برای صلح کارکرد مجلس نمایندگان را در یک ماه بررسی کرده است که بیشتر وقت ها اعضای مجلس نمایندگان در جلسات حاضر نمی شوند.

در گزارش این نهاد آمده است که مجلس نمایندگان در یکماه ۱۰ نشست عمومی برگزار کرد که از آن میان دو نشست آن در بخش نظارت، چهار نشست آن در بخش قانون‌گذاری، سه نشست آن عادی و یک نشست فوق العاده، اختصاص یافته است.

در بخشی این گزارش آمده است مجلس نمایندگان به تاریخ ۳۱ جوزا نشستی را به ریاست همایو همایون، معاون اول مجلس برگزار کرد که در آن نشست ۸۰ نماینده‌ی مردم حاضر و  ۱۵۶ عضو دیگر این  مجلس غیر حاضر بودند.

این نهاد می‌گوید که به تاریخ ۲۹ جواز نیز نشستی به ریاست عبدالروف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان برگزار شد که در آن نشست ۷۵ نماینده حاضر و ۱۶۱ تن دیگر غیر حاضر بودند.

غیر حاضری و عدم حضور اکثریت قاطع نمایندگان مردم در مجلس همواره یکی از چالش‌های عمده‌ی فرا راه پارلمان افغانستان عنوان شده است.

نهادی مطالعات زنان برای صلح که یک بحش از کارکردش را به نظارت از عمل‌کرد مجلس نمایندگان اختصاص داده است می‌گوید در هر نشستی که از سوی مجلس برگزار شده شمار نمایندگان غیرحاضر بیشتر از شماری نمایندگانی است که در مجلس شرکت کردند.

بی اعتنایی اکثریت نمایندگان مجلس به این مساله،  سبب آن شد که هیات اداری این مجلس تصمیم بگیرند تا نمایندگانی که بیشتر از ۲۰ روز غیر حاضری کردند وظیفه‌ی شان را به حالت تعلیق در آورند.

هیات اداری مجلس، به تازگی تصمیم گرفته اند، که هرگاه یک عضو این مجلس به گونه‌ی متواتر ۲۰ روز غیر حاضر باشد، نخست امتیاز‌هایش قطع و سپس وظیفه‌اش به حالت تعلیق در آورده خواهد شد.

تنها 44درصد اعضای مجلس نمایندگان در جلسات حاضر هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد