۲۷۴-پرونده؛-در-مرکز-عدلی-و-قضایی-مبارزه-با-فساد-اداری-تحت-بررسی-است

دادستانی کل کشور از بررسی ۲۷۴پروند فساد در مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری خبر داده و میگوید که کار ۲۸ پروند فساد به پایان رسیده است.

به گزارش افغان نیوز: جمشید رسولی سخنگوی دادستانی کل کشور امروز چهارشنبه (14جوزا) در مرکز رسانه های حکومت در یک کنفرانس خبری گفت که  در پیوند به فساد اداری 16 غیر نظامی ممنوع الخروج اعلام کرده است.

همچنان دادستانی اختصاصی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری مسوولیت چهارتن را به حالت تعلیق در آورده است و 64 قضیه فساد در این دادستانی زیر بررسی است.

وی  افزود که ” ۲۱۶ پرونده از مجموع ۲۷۴ پرونده مرکز عدلی وقضایی مربوط کارمندان غیرنظامی است.”

آقای رسولی در این نشست هم چنان یادآوری کرد که در بخش نظامی سارنوالی اختصاصی مبارزه با فساد ۱۹ نفر را ممنوع الخروج کرده و مسولیت های شش تن دیگر را به حالت تعلیق در آورده است.

سخن‌گوی دادستانی کل افغانستان افزود که ۵۸ پرونده نظامیان توسط مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری دریافت شده که ۹ پرونده آن به دادگاه سپرده شده است.

آقای رسولی در این نشست هم‌چنان گفت که “در سال ۱۳۹۵ از طرف دادستانی ۴۲۱ قضیه ناشی از فساد اداری تکمیل و ۱۴۸ قضیه محول محکمه، ۳۳ قضیه بنا به عدم دلایل لازم رد شده است.”

سخن‌گوی دادستانی کل همچنان از اتمام بررسی ۷ پرونده جرایم سنگین تا ده روز آینده خبرداده است.

براساس اظهارات آقای رسولی “در دادستانی اختصاصی مبارزه با فساد از حیف و میل بیش از ۷۴۱ میلیون افغانی و بیش از ۴ میلیون دالر جلوگیری شده است.”

 

۲۷۴ پرونده؛ در مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری تحت بررسی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد