توافق‌نامه-صلح-با-طالبان-به-مرجع-بین-المللی-سپرده-شود

رهبر حزب موج تحول افغانستان ضمن تاکید بر آغاز مذاکرات بین الافغانی، در مورد توافق احتمالی صلح میان امریکا و طالبان گفت که این توافق‌نامه باید به یک مرجع بین المللی سپرده شود.

به گزارش افغان نیوز: فوزیه کوفی نماینده پیشین مردم در پارلمان و رهبر حزب موج تحول افغانستان امروز چهارشنبه( 18، جدی ) طی یک کنفرانس خبری در کابل گفت: احتمالا به زودی توافقنامه‌ای میان امریکایی ها و طالبان امضاء خواهد شد.

بانو کوفی بیان کرد، مردم افغانستان امیدوارند که جنگ و بی ثباتی در کشور پایان یابد، زیرا گزارش شده که به‌زودی توافقنامه‌ای بین امریکا و طالبان به امضاء می‌رسد و این توافقنامه جهت تضمین به یکی از مراجع بین المللی ارائه خواهد شد.

وی افزود: « ما می خواهیم همزمان با امضای توافقنامه طالبان و امریکا، گفتگو های بین الافغانی نیز آغاز شود و سپس هردو توافق‌نامه به یک مرجع بین المللی سپرده شود».

رهبر حزب موج تحول افغانستان تاکید کرد، در صورتی که توافق تنها میان امریکا و طالبان به امضاء برسد، جمهوری اسلامی افغانستان در یک موقف ضعیف قرار خواهد گرفت. و طالبان در آن صورت نیازی به مذاکره با حکومت نمی بیند.

بانو کوفی اظهار داشت که جمهوری اسلامی افغانستان باید اختلافات سیاسی ناشی را کنار بگذارند و به روی یک هیئت مذاکره کننده همه شمول تمرکز کنند. به گفته او، هیئت افغانی باید بروی محتوا و خطوط اصلی مذاکره، بحث کنند. زیرا در شرایط کنونی روی شکل‌گیری این هیئت جنجال وجود دارد که چه کسانی در آن حضور داشته باشند.

رهبر حزب موج تحول افغانستان در اخیر خاطر نشان کرد، «خواست ما این است که ایالات متحده بعد از مذاکره با طالبان باید منتظر باشد تا گفتگو های بین الافغانی نیز نتیجه دهد و سپس یک آتش‌بس همه جانبه در کشور برقرار شود».

قرار است به زدودی توافقنامه‌ای میان ایالات متحده امریکا و طالبان به امضاء برسد اما تاکنون حکومت افغانستان هیئت مذاکره کننده را برای گفتگو با طالبان تشکیل نداده اند.

توافق‌نامه صلح با طالبان به مرجع بین المللی سپرده شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد