طالبان-جزییات-طرح-کاهش-خشونت-را-به-اشتراک-می‌گذارند

معاون سفیر امریکا در کابل در دیدار با وزیر دولت در امور صلح گفته است که طالبان طرح کاهش خشونت با دولت افغانستان را پشنهاد کرده و جزییات این طرح از طرف طالبان در میان گذاشته خواهد‌ شد.

به گزارش افغان نیوز: وزارت دولت در امور صلح امروز( چهارشنبه، 23 دلو) با نشر اعلامیه‌یی گفته است که عبدالسلام رحیمی، وزیر دولت در امور صلح با خانم کرن دیکر، معاون سفیر امریکا و دنت پرادیسو، مسوول بخش صلح سفارت این کشور در کابل، دیدار و روی«پیش‌رفت‌های روند صلح و موضوعات مرتبط به مذاکرات قطر بحث» کرده است.

در اعلامیه این وزارت آمده است: «خانم کرن دیکر ضمن اشاره به مذاکرات ایالات متحده امریکا و طالبان در دوحه، گفت که طالبان طرح کاهش خشونت با دولت جمهوری اسلامی افغانستان را پیشنهاد نموده و این گروه جزییات طرح‌شان را شریک خواهد کرد».

عبدالسلام رحیمی در این دیدار در مورد زندانیان طالبان که وزارت دولت در امور صلح آن را موضوعی مرتبط به مذاکرات قطر خوانده، گفته است که این امور در حیطه صلاحیت جمهوری اسلامی افغانستان است.

این در حالی است که مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا، شام روز سه‌شنبه، 22 دلو، با اشرف غنی و عبدالله عبدالله، رهبران حکومت وحدت ملی، تلفنی صحبت کرد.

ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرده‌است که مایک پمپئو در این تماس تلفنی از پیش‌رفت‌های قابل ملاحظه در مذاکرات با طالبان در بحث کاهش خشونت خبر داده است.

طالبان جزییات طرح کاهش خشونت را به اشتراک می‌گذارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد