تیم-انتخاباتی-«دولت‌ساز»-به-تمام-رقیبانش-هشدار-داد

تیم انتخاباتی اشرف غنی از تمام رقیبایش خواسته است که با رعایت قوانین، لوایح و طرزالعمل‌های مرتبط به انتخابات، در امور داخلی کمیسیون‌های انتخاباتی دخالت نکرده و موجب اخلال روندهای انتخابات نشوند.

به گزارش افغان نیوز: تیم انتخاباتی «دولت‌ساز» به رهبری محمد اشرف غنی از دیگر تیم‌های انتخاباتی خواسته است که از اظهار نظرهای غیرمسئولانه و بدون دلایل و مدارک در مورد روند انتخابات خودداری کرده و با رعایت اصوال رفتار نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری، کمیسیون انتخابات را در تأمین شفافیت در این روند کمک کنند.

در اعلامیه‌ی تیم «دولت‌ساز» که شب گذشته (شنبه، ۱۸ عقرب) منتشر شده، آمده است که تمام جوانب با رعایت قوانین، لوایح و طرزالعمل‌های مرتبط به انتخابات، در امور داخلی کمیسیون‌های انتخاباتی دخالت نکرده و موجب اخلال روندهای انتخابات نشوند.

تیم «دولت‌ساز» در عین حال گفته است که تأخیر دوباره در زمان اعلام نتایج هیچ توجیه قانونی ندارد و از کمیسیون انتخابات خواسته است تا نتایج را در زمان تعیین‌شده‌ی آن یعنی ۲۳ عقرب اعلام کند.

این در حالی است تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله فیصله‌ی اخیر کمیسیون مستقل انتخابات مبنی به آغاز روند بازشماری آرا در ولایات را «غیرقانونی» خوانده و از این کمیسیون خواسته است که پیش از بازشماری آرا، تفکیک و تصفیه‌ی آرای تقلبی را انجام بدهد.

کمیسیون مستقل انتخابات اما به رغم مخالفت‌ها روند بازشماری آرای بیش از هشت هزار محل رأی‌دهی را آغاز کرده است. در کنار آقای عبدالله، گلبدین حکمتیار و رحمت‌الله نبیل از دیگر نامزدانی‌اند که نظارت از روند بازشماری آرا را تحریم کرده‌اند.

تیم انتخاباتی «دولت‌ساز» به تمام رقیبانش هشدار داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد