جان-بس-از-تغییر-و-تبدیل-مقامات-توسط-غنی-انتقاد-کرد

سفیر امریکا برای افغانستان در همسویی با رییس اجراییه حکومت وحدت ملی از عملکرد اشرف غنی انتقاد کرده و تاکید داشته است که تغییر و تبدیل مقامات دولتی پس از پایان دوره کاری، پرسش برانگیز می باشد.

به گزارش افغان نیوز: جان بس، سفیر امریکا در کابل طی یک مصاحبه ویژه با طلوع نیوز گفته است که دوره کاری حکومت وحدت ملی براساس قانون اساسی افغانستان به پایان رسیده است.

وی هر چند تصمیم دادگاه عالی را درباره ادامه کار حکومت حرمت می‌دارد، اما بر به میان آمدن محدودیت‌هایی در صلاحیت‌های حکومت تاکید می‌ورزد.

سفیر امریکا تغییر و تبدیل وزیران و مقام‌های دیگر حکومتی را پس از پایان دوره قانونی حکومت، پرسش برانگیز می‌داند و می‌گوید که مناسب است تا پرسیده شود که آیا این اقدامات به سود منافع ملی است یا به سود افرادی در حکومت.

جان بس می‌گوید که حکومت وحدت ملی در یک دوره فوق العاده قرار دارد و در این دوره رهبران و دیگر مقام‌های حکومت باید از انجام کارهایی در حکومت جلوگیری کنند.

سفیر امریکا در کابل گفته است؛ ما کاملا انتظار داریم که رییس‌جمهور و رییس اجراییه، وزیران و کارمندان شان بدانند که این یک دوره فوق‌العاده است و آنان باید با یک درجه‌یی از جلوگیری عمل کنند تا این که چگونه امور حکومت را به کار های بنیادین حکومت محدود سازند. امروز بسیاری از کسان در حکومت هستند که به سادگی فکر می‌کنند که دوره کارشان تمدیده شده است و کار‌های شان به گونه معمول است.

در همن حال، عبدالله عبدالله، رییس اجراییه نیز دو روز قبل از عملکرد رییس جمهور غنی انتقاد کرد و افزود که تغییر و تبدیل مقامات حکومتی پس از پایان دوره کاری حکومت پرسش برانگیز است و من از این گونه تکتازی ها خجالت می کشم. وی چند روز پیش خواهان محدودیت در عرصه صلاحیت های رییس جمهور نیز شده بود.

قابل ذکر است که ارگ ریاست جمهوری افغانستان تاکنون به این اظهارات سفیر امریکا واکنشی نشان نداده است.

این در حالی است که پیش از این اعضای شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری که 12 ستاد انتخاباتی را شامل می‌شود نیز با اسناد به ماده 61 قانون اساسی، دوره کاری حکومت وحدت ملی را پایان یافته دانسته و بر ایجاد حکومت سرپرست تاکید کرده‌اند.

جان بس از تغییر و تبدیل مقامات توسط غنی انتقاد کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد