عطا-محمد-نور-غنی-خلاف-اخلاق-سیاسی-عمل-می-کند

رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان در واکنش به تغییر و تبدیلی‌های اخیر از سوی رهبری حکومت می گوید که این عملکر رییس جمهور غنی غیر مشروع، خلاف اخلاق سیاسی و در مغایرت با روحیه مبارزات انتخاباتی می باشد.

به گزارش افغان نیوز: عطا محمد نور، رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان در صفحه فیسبوکش نوشته است که اقدامات و جابجایی‌های اخیر حکومت شامل معرفی وزرا و سفرای جدید، نه تنها وجاهت قانونی ندارد که غیر مشروع، خلاف اخلاق سیاسی و در مغایرت با روحیه مبارزات انتخاباتی است.

وی افزوده است که اشرف غنی به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری عملا در موضع قدرت نه تنها از اعمال هرگونه صلاحیت‌های فرا قانونی‌اش احتراز نمی‌ورزد که به حربه‌یی علیه سایر نامزدها مبدل شده است.

رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی گفته است که از اعضای محترم ولسی جرگه انتظار می‌رود که با رد نامزد وزرای معرفی شده‌ پس از اول جوزا، به اقدامات غیرقانونی حکومت نه خواهند گفت، همین‌گونه از کشورهای میزبان هشت سفیر جدید نیز توقع داریم تا با احترام به خواست اکثریت مردم، اجرای اگریمانت این سفرا را صادر نخواهند فرمود.

پیش از این اعضای شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری که 12 ستاد انتخاباتی را شامل می‌شود نیز با اسناد به ماده 61 قانون اساسی، دوره کاری حکومت وحدت ملی را پایان یافته دانسته و بر ایجاد حکومت سرپرست تاکید کرده‌اند.

در همن حال، عبدالله عبدالله، رییس اجراییه نیز دو روز قبل از عملکرد رییس جمهور غنی انتقاد کرد و افزود که تغییر و تبدیل مقامات حکومتی پس از پایان دوره کاری حکومت پرسش برانگیز است و من از این گونه تکتازی ها خجالت می کشم. وی چند روز پیش خواهان محدودیت در عرصه صلاحیت های رییس جمهور نیز شده بود.

این انتقاد ها در حالی مطرح می شود که جان بس، سفیر امریکا برای افغانستان نیز در همسویی با این چهره های سیاسی و جهادی از عملکرد اشرف غنی انتقاد کرده و تاکید داشته است که تغییر و تبدیل مقامات دولتی پس از پایان دوره کاری، پرسش برانگیز می باشد.

عطا محمد نور: غنی خلاف اخلاق سیاسی عمل می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد