نظام-کهنه-را-باید-حکومت-جدید-مدیریت-کند

حزب پیوند ملی و شورای اسماعیلیه افغانستان خواهان کنار رفتن اشرف غنی از سمت ریاست جمهوری شده و پیشنهاد می کنند که حکومت جدید برای مدیریت نظام کنونی ایجاد گردد.

به گزارش افغان نیوز: حزب پیوند ملی و شورای اسماعیلیه افغانستان، امروز چهارشنبه( 8جوزا) طی یک کنفرانس خبری در کابل ادامه کار رئیس جمهورغنی را خلاف قانون اساسی عنوان کردند.

سید منصور نادری، رهبر حزب پیوند ملی افغانستان و رئیس شورای اسماعیلیه های افغانستان در یک پیامی گفت که کارکرد های حکومت توافقی وحدت ملی را در پنج سال گذشته همه نظاره گر بودیم.

او تاکید کرد که نقض قانون، بیکاری، فقر، افزایش ناامنی، گسترش فعالیت گروه های تروریستی، افزایش فساد اداری و اخلاقی دست آورد حکومت وحدت ملی بوده است.

آقای نادری در این پیام ابراز داشت که رئیس جمهورغنی در بسیاری موارد خودکامگی به خرج داده و اعضای کابینه را با اندک ترین فرصت تغییر و تبدیل می کند.

حزب پیوند ملی افغانستان تاکید دارد که بر اساس قانون اساسی کشور، دوره کاری حکومت وحدت ملی در اول جوزای سال روان پایان یافته است و ادامه حکومت غنی قانون شکنی محسوب می شود.

شورای سراسری اسماعیلیه های افغانستان و حزب پیوند ملی تاکید نمودند که باید یک اجماع همه جانبه، به شمول شورای نامزدان ریاست جمهوری ایجاد گردد.

این شورا باید یک فرد مناسب و عادل را در کرسی سرپرست ریاست جمهوری بگمارد تا وی زمینه برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه ریاست جمهوری را فراهم سازد.

در همین حال، یونس ارشاد استاد دانشگاه که در این برنامه حضور داشت بیان نمود؛ ایجاد حکومت وحدت ملی در زمان تشکیل نیز با مشکل حقوقی مواجه بود.

او گفت که حکومت وحدت ملی مشروعیت خویش را از توافق نامه سیاسی گرفته است و مدت زمان این دور ریاست جمهوری را نیز باید همان نهاد مشخص سازد.

آقای ارشاد بیان کرد که دولت افغانستان باید به قانون اساسی ارج گذارد و برای  منافع تیمی و شخصی خویش قانون اساسی را نقض نسازد.

این درحالی است که پیش از این، شورای نامزدان ریاست جمهوری نیز خواهان  برکناری محمد اشرف غنی از سمت ریاست جمهوری گردید.

محمد شهاب حکیمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفته بود که حکومت زمان کاری اش ختم است و باید به خواست ملت و شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری احترام بگذارند و از قدرت کنار روند.

حکیمی تاکید کرده است بعد از اول جوزا هر گونه مشکلات که در کشور ایجاد میشود مسولیت اش به دوش سران حکومت از جمله آقای غنی است که ارگ را در انحصار خود گرفته است.

نظام کهنه را باید حکومت جدید مدیریت کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد