جایگاه-طالبان-در-حکومت-آینده-باید-مشخص-شود

شماری از مسوولان با ابراز نگرانی تاکید دارند که مذاکره کنندگان باید جایگاه طالبان را در حکومت آینده مشخص کنند تا برای مردم واضع شود که آنان در کنار نیروهای امنیتی از افغانستان دفاع می کنند یا خواستار سهم گیری در حکومت آینده می باشند.

به گزارش افغان نیوز: اسدالله کاکر عضو شورای ولایتی زابل در گفتگو با خبرنگار افغان نیوز گفت که هنوز در هیچ یکی از نشست های صلح جایگاه طالبان در حکومت های آینده مشخص نشده و این سوال مردم زابل را نگران کرده است.

آقای کاکر می افزاید، خواست طالبان در حکومت آینده افغانستان چه می باشد؟ زیرا اگر آنان در حکومت سهیم شوند، یک بار دیگر به عقب خواهیم رفت و تمامی آنچه را در طول این مدت ساخته بودیم از بین خواهد رفت.

این عضو شورای ولایتی زابل تاکید دارد که صلح باید با فرد فرد طالبان باید صورت گیرد در غیر آن هراس از شکل گیری گروه تروریستی دیگر نیز وجود دارد.

وی همچنان خاطر نشان ساخت که طالبان تابع هیچ گونه نظام و قوانینی نمی باشند بنابراین از سرپیچی از قوانین حکومتی نیز هراسی ندارند و با درنظرداشت این وضعیت، جنجال ها و جنگ های داخلی دوباره دامنگیر مردم و نظام خواهد شد.

این نماینده مردم زابل در شورای ولایتی اظهار داشت؛ در نشست های بعدی صلح که در دوحه برگزار می گردد، نمایندگان مردم از شورای های ولایتی و جامعه مدنی نیز باید حضور داشته باشند.

او می افزاید که رهبران سیاسی هیچ آگاهی از زندگی و جنگ در افغانستان ندارند که بتوانند دلایلی موجه برای پایان جنگ افغانستان مطرح کنند اما در صورتی که نمایندگانی از میان مردم رنج دیده در این مذاکرات باشند می توانند دردها و وضعیت بد مردم را به راحتی برای آنان بیان کنند.

اسدالله کاکر اضافه نمود؛ با این که نشست های صلح در کشورهای خارجی همیشه بی نتیجه بوده اما حضور مردم در این نشست ها حتمی است و طالبان باید با نمایندگان واقعی مردم دیدار و از انان دعوت نمایند.

کاکر اشتراک کنندگان گفتگوی صلح مسکو را نمایندگان مردم افغانستان نه بلکه هر یک را مامور دولت های خارجی می نامد که برای منافع آن کشورها در این گفتگوها کار می کنند.

از سوی هم فوزیه کاکر عضو دیگر شورای ولایتی زابل گفتگوی صلح مسکو را بی تاثیر و بی نتیجه خواند و گفت که بعد از نشست مسکو، طالبان فعالیت های شان را در این ولایت بیشتر کرده اند.

خانم کاکر تصریح کرد که فعالیت طالبان نه تنها کاهش نیافته بلکه روز به روز وضعیت زابل بدتر نیز می شود واز میان 10 ولسوالی تنها دو ولسوالی شهر صفا و شاهجوی در دست نیروهای امنیتی قرار دارد سایر ولسوالی ها در تسلط طالبان قرار دارد.

جایگاه طالبان در حکومت آینده باید مشخص شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد