جنبش-رستاخیز-برای-تغییر-اعتراض-شان-را-با-حنجره-موتر-فریاد-زدند

معترضان جنبش رستاخیز برای تغییر، به سبک جدید استفاده از بوق (هارنگ) موتر ها در جاده های شهر کابل به راه پیمایی پرداختند.

به گزارش افغان نیوز: شماری از معترضان جنبش رستاخیز « تغییر» امروز دوشنبه ( 12- سرطان )، بار دیگر بخاطر تحقق خواست های شان با بوق زدن موترها و با شعار از « جان خود گذشتیم – با خون خود نوشتیم – عدالت عدالت»، وارد چهارراه های مهم شهرشدند.

همچنان نیروهای مسلح ضد شورش خیابان های منتهی به کاخ ریاست جمهوری و منطقه دیپلماتیک نشین پایتخت را مسدودکردند و از ورود موترهابه این جاده ها جلوگیری به عمل می آورند.

 با این حال؛ یکتن از اعضای جنبش رستاخیز« تغییر»، دریک مصاحبه اختصاصی به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ جنبش رستاخیز تغییر تا تحقق اهداف و خواست های شان از حکومت، بصورت مسالمت آمیز و بدون هیچ گونه خشونتی امروزبه حرکت مدنی شان آغاز کردند.

این معترض میگوید: جنبش رستاخیز « تغییر»، تا پاسخ منطقی از طرف حکومت از خواست های شان عقب نشینی نخواهند کرد.

اما؛ طی اعلامیه ایگارنیزیون کابل گفته است که راه‌اندازی اجتماع‌ها، اعتصاب‌ها و تظاهرات از حقوق اساسی شهروندان است ولی زمانیکه این کار باعث مسدود شدن راه‌ها و متوقف شدن فعالیت‌های اقتصادی شود به حقوق شهروندان آسیب رسانده و مغایر با قانون است.

گارنیزیون کابل از سازمان ‌دهندگان و اشتراک‌کنندگان در تجمع اعتراضی خواست است که به مناطق ممنوعه همانند؛ ریاست‌جمهوری، محله‌های دیپلماتیک وزیر محمد اکبرخان، مراکز و نهاد نظامی، شفاخانه‌ها، مکاتب، کودکستان‌ها، محلات مهم تجاری و محلات محافظت شده وارد، نشوند.

اما صد ها تن از شهروندان کابل و اعضای جنبش رستاخیز برای تغییر با بر افراشتن پرچم های گلابی رنگ به جاده ها آمدند.

جنبش رستاخیر برای تغییرپس از حمله مرگبار در چهار راهی زنبق کابل که موجب کشته و زخمی شدن بیش از 600 نفر گردید شکل گرفت.

در اولین تظاهرات این جنبش 7 نفر از سوی پولیس کشته شدند و بیش از ده تن دیگر زخم برداشتند که در میان کشته شدگان پسر نایب اول مجلس سنا نیز حضور داشت.

پس از آن این جنبش اعتراض خویش را با خواست عضل سران نهاد های امنیتی و محمد حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی با برپایی خیمه های تحصن ادامه دادند.

این اعتراض ها پس از چند روز، شب هنگام با برخورد نیروهای امنیتی روبرو شده و خیمه های شان برچیده شد.

جنبش رستاخیز برای تغییر اعتراض شان را با حنجره موتر فریاد زدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد