جوانان-در-برابر-دیدگاه-ضد-انسانی-طالبان-مبارزه-می‌کنند

گروپ تماس جوانان برای صلح به عنوان جریان همه شمول نسل نو و جوانان افغانستان و شماری از نهاد های مدنی می‌گویند: ما در برابر گروهی که خلاف ارزش های اسلامی و انسانی که می‌خواهد بالای مردم افغانستان تحمیل کند، ایستادگی خواهیم کرد.

به گزارش افغان نیوز: سنگر امیرزاده، رئیس گروپ تماس جوانان، دیروز سه‌شنبه( 13، حوت ) طی یک کنفرانس خبری در کابل گفت: ایالات متحده امریکا و حکومت افغانستان، برای رهایی زندانیان طالبان میکانیزم منطقی را طرح و اجرا کند، تا رهایی این زندانیان سبب تشدید و ادامه جنگ در کشور نگردد.

وی افزود: تدویر لویه جرگه همه شمول به منظور مشروعیت بخشیدن به توافقات صلح در سطح ملی و همچنان تدویر کنفرانس بین امللی در یکی از کشور های بی‌طرف به منظور تضمین صلح و ختم جنگ در کشور به سطح بین المللی خواهد بود.

آقای امیرزاده بیان کرد،« ما در برابر گروهی که خلاف ارزش های اسلامی و انسانی که می‌خواهد بالای مردم افغانستان تحمیل کند، ایستادگی خواهیم کرد و نسل جوان امروز همانند پدرانی که در برابر قشون سرخ شوروی ایستادگی کردند، در برابر دیدگاه طالبانی نیز ایستاد خواهند شدم.»

در همین حال، بانو مریم پوپل آگاه امور سیاسی می‌گوید، به هیچ عنوان حق مداخله سوء در پروسه صلح را به کشور های همسایه نخواهیم داد. زیرا تجربیات گذشته برای ما افغان ها ثابت ساخته است که پاکستان به هیچ عنوان با ما صادق نبوده و خواهان تحقق صلح واقعی در افغانستان نیست.

بانو پوپل، گفت: حکومت افغانستان باید برای آغاز گفتگو های بین الافغانی هیئت همه شمول از جریان های مطرح سیاسی و نسل جوان که حضور معنادار داشته باشند را تشکل دهند.

ازسوی دیگر براساس گفته های رئیس جمهوری اینبار هیچ حسن نیتی وجود ندارد و هیچ زندانی طالبان از قید  رها نمی‌شوند.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور گفته است که صلاحیت تصمیم‌گیری در مورد رهایی زندانیان را هیچ کشوری به شمول امریکا ندارد و او با امریکایی ها بر سر رهایی زندانیان موافقه ندارد.

آقای غنی تاکید کرده است که هیچ کشوری، دولت افغانستان را مجبور به این کار کرده نمی‌تواند و اگر در طول مذاکرات حس اعتماد پیدا شد، احتمال تغییر موضع وجود دارد؛ اما اکنون نه طالبان حق شرط گذاشتن را دارند و نه ما به آنان اعتماد داریم.

جوانان در برابر دیدگاه ضد انسانی طالبان مبارزه می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد