حذف-نام-اعضای-طالبان-از-فهرست-سیاه؛-اقدام-نیک-است

دفتر سیاسی طالبان در قطر در واکنش به موضوع مطرح شده در نشست سه جانبه مسکو، بیان داشتند که حذف نام اعضای طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل اقدام نیک است.

به گزارش افغان خبر: سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبن با نشر خبرنامه‌ی گفته که شماری از کشور های منطقه آنها را به عنوان یک جنبش سیاسی پزیرفته اند.

در این اعلامیه بیان شده که حذف نام سران طالبان از لیست سیاه سازمان ملل یک گام مثبت برای آوردن صلح و ثبات در افغانستان پنداشته میشود.

وی اظهار داشت: اینکه کشورهای منطقه واقعیت‌های میدانی در افغانستان را درک کرده‌اند و طالبان افغان را به عنوان یک قدرت سیاسی و نظامی شناخته‌اند خوشحال کننده است.

بر اساس این بیانیه، طالبان از صلح استقبال می‌کنند اما حقوق اساسی مردم مستضعف در کشور باید اعاده شود تا مردم این کشور نیز مانند سایر ملت‌ها مستقل و آزاد باشند.

سهیل شاهین گفت که هدف و دستور کار طالبان، استقلال افغانستان، تحکیم نظام اسلامی، تمامیت ارضی و اتحاد بین اقوام در افغانستان است.

اما وزارت داخله کشور در این مورد بیان داشته که افغان ها حق دارند نام سران طالبان را از لیست سیاه سازمان ملل خارج نمایند و این حق به هیچ فرد یا کشور دیگر داده نمیشود.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله کشور گفته که پاکستان باید تروریزم را در خاک خودش از بین ببرد.

حذف نام اعضای طالبان از فهرست سیاه؛ اقدام نیک است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد