حمایت-خود-را-از-همکاری-مشترک-رهبران-حکومت-وحدت-ملی-افغانستان-اعلام-می-کنیم-

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن اعلام حمایت از حکومت وحدت ملی، خواهان همکاری دوجانبه ریاست جمهوری و ریاست اجراییه برای منافع مردم افغانستان شدند.

به گزارش آژانس افغان خبر: مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، طی کنفرانس خبری حمایت کشورش را از حکومت وحدت ملی افغانستان اعلام کرد و افزود که این حکومت اقدامات مهی را جهت بهبود اوضاع افغانستان به خصوص اقتصاد انجام داده است.

حکومت وحدت ملی با پا در میانی جان کیری وزیرخارجه آمریکا و بر اساس توافقنامه سیاسی میان دو کاندیدای پیشتاز در افغانستان شکل گرفت.

اما در این اواخر گفت و شنود های میان دو تیم اصلاحات و همگرایی و تیم تداوم تحول رخ داد و داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور ارگ را متهم به کمکاری در عرصه اجرایی نکردن مواد توافقنامه سیاسی کرده و خواهان عملی شدن آن گردیده است.

در همین حال، جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجراییه کشور از دومین جلسه مشترک دو رهبر خبر داد و گفت: عبدالله عبدالله رییس اجراییه و اشرف غنی رییس جمهور دومین جلسه مشترک خود را هفته گذشته برای حل اختلاف بر سر تفاهم نامه سیاسی تشکیل حکومت وحدت ملی برگزار کرده اند.

 لازم به ذکر است جلسه سوم نیز در هفته جاری میان این دو رهبر بر سر همین اختلافات در ارگ صورت میگیرد.

این گفته ها درحالی مطرح می شود که موعد دوساله‌ حکومت وحدت ملی در ۲۹ همین ماه به پایان رسیده و برخی محافل سیاسی این حکومت را بعد ازآخر ماه سنبله غیر مشروع خوانده  خواستار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و تشکیل دولت موقت شده اند.

 

 

حمایت خود را از همکاری مشترک رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان اعلام می کنیم.

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد