نتیجه-دیدار-رهبران-حکومت-وحدت-ملی-با-آمریکا-در-میان-گذاشته-شد

رهبران حکومت وحدت ملی نتیجه گفتگوی رودررو شان را به مقام های آمریکایی بیان کرده و گفته اند حکومت افغانستان آمادگی اشتراک در نشست بروکسل را دارند.

به گزارش افغان خبر: داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور روز شنبه (6 سنبله) با ریچارد اولسن نماینده ویژه ایالات متحده امریکا برای افغانستان و پاکستان در کابل دیدار کرد.

در این نشت علاوه بر آقای اولسن، پیتر لیوای از شورای امنیت ملی امریکا و آقای مکینلی سفیر ایالات متحده برای افغانستان نیز حضور داشتند.

رئیس اجرائیه کشور در مورد نشست های رودرروی شان با رئیس جمهور و آخرین تحولات سیاسی در افغانستان با طرف های آمریکایی  اش بحث کرد.

همچنان آقای عبدالله و نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان و پاکستان در مورد وضعیت امنیتی، اصلاح نظام انتخاباتی٬ کنفرانس بروکسل و ادامه همکاری میان ایالات متحده امریکا و افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

قابل ذکر است که حکومت وحدت ملی با پادرمیانی امریکا در افغانستان شکل گرفت در سفر دوم جان کیری به افغانستان بعد از تشکیل حکومت وحدت ملی، وزیرخارجه امریکا اعلام کرد که این حکومت در افغانستان ادامه خواهد یافت و با ختم زمان توافق نامه سیاسی حکومت وحدت ملی از هم نخواهد پاشید.

اما در داخل افغانستان میان آگاهان سیاسی و شمار از فعالین مدنی گفتگو های در مورد ختم کار حکومت وحدت ملی با ختم ماه سنبله به گوش میرسد و آنها تأکید بر برگزاری انتخابات دارند.

نتیجه دیدار رهبران حکومت وحدت ملی با آمریکا در میان گذاشته شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد