حکومت-از-اعلام-آتش‌بس-طالبان-به-مناسبت-عید-قربان-استقبال-کرد

شورای عالی مصالحه ملی و ارگ ریاست‌جمهوری از اقدام گروه طالبان برای اعلام آتش‌بس سه‌روزه در جریان روزهای عید قربان استقبال کرده اند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی در صفحه رسمی فس‌بوک اش نوشته است که از اعلام آتش بس از سوي طالبان در روزهاي عيد قربان استقبال مي‌کنیم؛ زیرا افغان‌ها از خشونت و‌ جنگ خسته شده‌اند.

وی افزوده است که اعلام آتش‌بس خبر مسرت‌بخش به همه مردم بوده و حمایت از روند صلح را افزایش می‌بخشد.  بنابراین، از حکومت نیز می‌خواهیم که با اعلام آتش‌بس متقابل مایه خشنودی مردم شود.

آقای عبدالله اظهار امیدواری می‌کند که پس از اعلام آتش‌بس در روزهای عید مذاکرات بین‌الافغانی آغاز شود و زمینه به آتش بس دایمی و صلح پایدار فراهم گردد.

در همین حال، صدیق صدیقی، سخن‌گوی ارگ ریاست‌جمهوری در رشته‌تویتی نوشته است که دولت افغانستان اعلام آتش‌بس از سوی طالبان را یک گام مهم می‌داند، اما مردم افغانستان خواستار آتش‌بس دایمی میان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان و همچنان آغاز مذاکرات صلح میان دو طرف هستند.

به گفته‌ی صدیقی، رییس‌جمهور اشرف غنی به تمام نیروهای امنیتی و دفاعی دستور داده است تا آتش‌بس سه روزه را رعایت کنند. آقای غنی همچنان از نیروهای امنیتی و دفاعی خواسته است تا زمانی که آتش‌بس از سوی طالبان نقض نشود، هیچ گونه عملیاتی را در برابر این گروه انجام ندهند.

سخن‌گوی ریاست‌جمهوری نوشته است که دولت افغانستان به هدف تأمین صلح و ثبات و تحقق آرمان‌های دیرینه‌ی مردم، تمامی تعهدات خود را در روند صلح انجام داده و هیچ بهانه‌ای برای ادامه‌ی خشونت‌ها باقی نمانده است.

این درحالی است که گروه طالبان دیروز (سه‌شنبه، ۷ اسد) سه روز عید «قربان» را آتش‌بس اعلام کرده و از جنگ‌جویانش خواسته است که هیچ‌گونه عملیاتی در این مدت راه‌اندازی نکنند.

در اعلامیه‌ی گروه طالبان همچنان آمده است که هیچ جنگ‌جوی این گروه اجازه‌ی سفر به مناطق تحت کنترل نیروهای دولتی را ندارند. این گروه همچنان از جنگ‌جویانش خواسته است که به نیروهای دولتی نیز اجازه‌ی سفر در ساحات تحت کنترل‌شان را ندهند.

این دومین باری است که گروه طالبان در اعلام آتش‌بس در جریان روزهای عید پیش‌قدم می‌شود. این گروه در جریان سه روز عید سعید فطر نیز آتش‌بس اعلام کرده بود. دولت افغانستان نیز ضمن استقبال از اعلام آتش‌بس طالبان،‌ از نیروهای امنیتی خواسته بود که آتش‌بس را رعایت کنند.

حکومت از اعلام آتش‌بس طالبان به مناسبت عید قربان استقبال کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد