خلیل‌زاد-عید-قربان-افغان‌ها-را-به-صلح-پایدار-نزدیک‌تر-می‌کند

نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان ضمن استقبال از اعلام آتش‌بس سه روزه طالبان و حکومت می‌گوید: امیدوارم که عید پیش‌رو (قربان) افغان‌ها را به صلح پایدار یک گام نزدیک‌تر کند.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان امروز چهار شنبه(8، اسد) در رشته‌تویتی همچنان ابراز امیدواری کرده است که عید پیش‌رو (قربان) تفاهم و احترام را میان مردم افغانستان به میان آورده و آنان را به صلح پایدار یک گام نزدیک‌تر کند.

آقای خلیل‌زاد همچنان نوشته است: «به مناسبت عید الاضحی، جنرال میلر، سفیر ویلسن و من تعطیلات صلح‌آمیزی را برای مردم افغانستان آرزو داریم. عید الاضحی زمان خیرخواهی و همکاری است.»

هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) نیز از اعلام آتش‌بس سه روزه عید قربان استقبال کرده و گفته است که رهایی بیشتر زندانیان و کاهش خشونت باید راه را برای آغاز هرچه زودتر گفت‌وگوهای بین‌الافغانی هموار کند.

گروه طالبان روز گذشته سه روز عید «قربان» را آتش‌بس اعلام کرده و از جنگ‌جویانش خواست که هیچ‌گونه عملیاتی در این مدت راه‌اندازی نکنند.

در همین حال، شورای عالی مصالحه ملی و ارگ ریاست‌جمهوری از اقدام گروه طالبان برای اعلام آتش‌بس سه‌روزه در جریان روزهای عید قربان استقبال کرده اند.

رییس‌جمهور اشرف غنی به تمام نیروهای امنیتی و دفاعی کشور دستور داده است تا آتش‌بس سه روزه را رعایت کرده و تا زمانی که آتش‌بس از سوی طالبان نقض نشود، هیچ گونه عملیاتی را در برابر این گروه انجام ندهند.

این درحالی است که گروه طالبان در جریان سه روز عید سعید فطر نیز آتش‌بس اعلام کرده بود و دولت افغانستان ضمن استقبال از اعلام آتش‌بس طالبان،‌ از نیروهای امنیتی خواسته بود که آتش‌بس را رعایت کنند.

خلیل‌زاد: عید قربان افغان‌ها را به صلح پایدار نزدیک‌تر می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد