هند-و-چین-بر-حمایت-دوامدار-شان-از-افغانستان-تاکید-کردند

روسای جمهور چین و هند با فرستادن پیام تبریکی به مناسبت سالروز استرداد استقلال کشور، یکبار دیگر بر حمایت شان از افغانستان دموکراتیک، صلح آمیز، مرفه و کثرت گرا تاکید کردند.

به گزارش افغان نیوز: عنوانی محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، پیام تبریکی به مناسبت ۱۰۱ مین سالگرد استرداد استقلال کشور از جانب شی جینگ پینگ رئیس جمهوری مردم چین و رام ناته کوویند رئیس جمهور هند، مواصلت ورزیده است.

رئیس جمهور هند نگاشته است: افغانستان و هندوستان از مشترکات بی شمار برخوردار هستند. روابط دیرینه ما برای قرن ها دوام یافته، بیش از پیش تقویت شده طوری که ما با دشمنانی مانند فقر، بی‌عدالتی، امراض ساری و تروریزم به صورت مشترک مبازره می کنیم.

وی افزوده است که ما یکبار دیگر بر حمایت خود از یک افغانستان دموکراتیک، امن، صلح آمیز، مرفه و کثرت گرا تاکید می کنیم و آرزو دارم که این سالگرد استقلال باعث به ارمغان آوردن صلح و رفاه برای افغانستان شود.

در همین حال، رئیس جمهور چین نگاشته است: طی ۶۵ سال روابط دیپلوماتیک بین افغانستان و چین، دو کشور با احترام متقابل، از دوستی و همکاری دوجانبه برخوردار بوده‌اند.

شی جینگ پینگ در پیام خویش خاطرنشان می کند که توسعه روابط افغانستان و چین برای من از اهمیت بالا برخوردار است و آماده هستم که در زمینه گسترش این روابط که به نفع هر دو کشور و ملت‌های‌مان باشد، با شما یکجا کار کنم.

این درحالی است که امان‌الله خان، پادشاه وقت؛ استقلال افغانستان را در سال ۱۲۹۸ خورشیدی از بریتانیا به دست آورد و از آن زمان تاکنون، همه‌ساله به گونه‌ی ویژه در شهرها و ولسوالی تجلیل می‌گردد.

هند و چین بر حمایت دوامدار شان از افغانستان تاکید کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد