حکومت-در-مورد-صلح-با-پاکستان،-مشوره-پارلمان-را-در-نظر-میگیرد

رئیس جمهورغنی در دیدار مشورتی با هیئت اداری مجلس نمایندگان روی مورد مختلف سیاسی بحث کرده و گفته که حکومت در مورد صلح با پاکستان نیازمند مشوره پارلمان است.

به گزارش افغان نیوز: محمداشرف غنی رئیس جمهور کشور، با رئیس و هیئت اداری ولسی جرگه در مورد مسایل ملی، نشست مشورتی داشت.

دراین نشست که در ارگ برگزار گردید، هئیت اداری ولسی جرگه از دیپلماسی موفق رئیس‌جمهورغنی به ویژه در سفر به امریکا و سخنرانی در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد قدردانی نموده و آنرا موفقیت آمیز توصیف کردند.

هیئت رهبری ولسی جرگه گفتند که ولسی جرگه در کنار حکومت است و از تمام برنامه های سیاسی، اقتصادی و زیربنایی آن پشتیبانی می نماید.

دراین نشست روی محورهای مختلف به خصوص، تکمیل کابینه و معرفی نامزد وزیران به ولسی جرگه، تأمین صلح و ثبات، قوانین و فرامین و همچنان مسایل عمدۀ کشور، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

رئیس جمهور کشور گفت که پس از ۴۰ سال برای افغانستان فرصت های خوبی مهیا شده است و باید از این فرصت ها به خوبی استفاده شود. وی افزود که در مورد صلح باید اجماع عمومی شکل‌ گیرد و نقش شورای ملی و اقشار مختلف مردم را دراین راستا مهم خواند.

رئیس جمهور درخصوص صلح وضاحت داده علاوه کرد که در هر مرحله از مذاکرات صلح حکومت افغانستان با پاکستان، با شورای ملی مشوره خواهد شد.

رئیس جمهور محمداشرف غنی تصریح کرد که حکومت پیرامون بودجه، زون به زون بحث های را با نمایندگان مردم خواهد داشت. وی نقش قوۀ مقننه را مهم خوانده گفت که ما به نقش قوه مقننه که جایگاه آن در قانون اساسی مسجل است، ارج قایل هستیم.

حکومت در مورد صلح با پاکستان، مشوره پارلمان را در نظر میگیرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد