حکومت-درامرمبارزه-با-فساد-اداری-ناکام-است

مسئولان دیدبان شفافیت می‌گویند؛ حکومت وحدت ملی در روزهای آغازین کار خود تعهد سپرده بود که با فساد اداری به شکل جدی مبارزه میکند اما با گذشت دو سال هیچ کاری در این زمینه صورت نگرفته است.

به گزارش افغان خبر؛ سید اکرام افضلی رئیس اجراییوی دیدبان شفافیت افغانستان امروز (دو شنبه 24 عقرب) در یک برنامه خبری گفت؛ حکومت وحدت استراتیژی مشخص در امر مبارزه با فساد اداری ندارد و در مدت دو سال خاک به چشم مردم کرده است.

آقای افضلی گفت؛ محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور در شعار به مردم وعده‌ها و راهکارهای خوب در امر مبارزه با فساد اداری می‌دهد اما در عمل هیچ کدام از وعده‌های او عملی نشده است.

به گفته‌ی رئیس دیدبان شفافیت افغانستان حکومت وحدت ملی مبارزه با فساد اداری را در اولویت کاری خود  قرار نداده است و تا زمانی که این روند ادامه داشته باشد فساد نیز  بیشتر خواهد شد.

او خاطر نشان کرد؛ حکومت وحدت ملی پیش از کنفرانس بروکسل بخاطر که جامعه جهانی را قانع کرده بتواند همه کار را در زمینه مبارزه با فساد اداری کرد اما پس از آن تعهدات تنها به روی کاغذ باقی مانده است.

افضلی گفت؛ نهادهای مبارزه با فساد اداری مستقل نیستند و وابسته به حکومت اند و تا زمانی این وابستگی وجود داشته باشند مبارزه با فساد به گونه درست صورت نمی‌گیرد.

شورای عالی مبارزه با فساد اداری نمایشی است و اعضای این شورا خود شان به فساد آغشته اند. مسئولان نهاد دیدبان شفافیت می‌گویند؛ در راس شورای عالی مبارزه با فساد اداری رئیس جمهور است که این به معنی عدم مستقل بودن این شورا میباشد.

از سوی دیگر محمد ناصر تیموری مسئول بخش دادخواهی دیدبان شفافیت افغانستان گفت؛ حکومت بخاطر گرفتن پول به جامعه جهانی تعهد می‌سپارد اما به ان عمل نمیکند.

آقای ناصری گفت؛ یکی از وعده های حکومت وحدت ملی بررسی پرونده های کلان فساد اداری بود که تا هنوز از بررسی این پرونده ها خبری نیست.

او افزود؛ باید یک کمیسیون مستقل ایجاد شود که هیچ وابستگی سیاسی به هیچ گروه و افراد نداشته باشد تا با فساد اداری مبارزه کند.

فساد اداری گسترده در ادارات دولتی افغانستان سبب شده است که افغانستان به یکی از فاسد ترین کشورهای جهان مبدل شود.

 

حکومت درامرمبارزه با فساد اداری ناکام است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد