۵۵-قضیه-فساد-تحت-کار-دادستانی-کل-قرار-دارد

جمشید رسولی سخنگوی اداره دادستانی کل میگوید که از ۵۵ قضیه ی که در اداره دادستانی کل رسیده است، تنها سه قضیه آن رسمی و مورد پیگرد قرار گرفته است.

به گزارش افغان خبر: سخنگوی دادستانی امروز سه شنبه (25عقرب) در یک کنفرانس مطبوعاتی در کابل گفت که از 16 قضیه که از طرف رییس جمهوری به آنها معرفی شده، 8 قضیه مورد بررسی قرار گرفته است.

به گفته اقای رسولی از جمله 16 قضیه 8 قضیه مورد بررسی، 3 قضیه ان مورد تحقیق، 3 قضیه دیگر به اداره مربوطه جهت اطمینان بیشتر برگشت شده و 2 قضیه آن مربوط کمیسیون عدلی و قضایی مبارزه با فساد و جراییم نمیشود.

این در حالیست دادستانی کل اعلام کرده بود که یک تن از افسران بلند رتبه حکومتی به جرم گرفتن 150 هزار دلار امریکایی رشوه به دادگاه معرفی شده و 8 تن دیگر از کارهایشان به حالت تعلیق در امدند.

به گفته سخنگوی دادستانی کل 6 تن به جرم غضب زمین در میدان هوایی حامد کرزی، 8 تن به جرم اختلاس 24 میلیون افغانی در بانک ملی در ولایت فاریاب، یک تن از افسران در ولایت ارزگان به جرم پول شویی 250 هزار دالر امریکایی و 3 صد هزار افغانی و زیور الات گرفتار و پرونده های آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

سخنگوی دادستانی کل گفت که 5 تن دیگر از مالیه دهندگان به جرم 500 هزار دالر امریکایی رشوه گرفتار و مورد پیگیرد قرار گرفته است.

با این همه سخنگوی این دادستانی میگوید که قانون برای همه یک سان تطبق میشود و همه اشخاص مجرم بدون در نظر داشت باید پاسخگوی اعمال شان باشند.

۵۵ قضیه فساد تحت کار دادستانی کل قرار دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد