خرسندی-خلیل‌زاد-از-نقش-مثبت-طالبان-در-شکست-داعش

نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان می گوید که عملیات‌ امریکا، نیروهای افغان و طالبان منجر به از دست‌دادن اراضی و تسلیم جنگجویان داعش شده‌است.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان، شب گذشته (سه‌شنبه، ۱۲ قوس) در تازه‌ترین توییت‌اش نوشته‌است که کمپاین اخیر در ننگرهار یک مثال است؛ اما عملیات‌های مؤثر ایالات متحده/ائتلاف، نیروهای امنیتی افغان و همچنین طالبان منجر شد که داعش خراسان اراضی و جنگجویانش را از دست بدهد.

وی در عین حال تأکید کرده است که شاخه‌ی خراسان دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در ننگرهار کاملا از بین نرفته، اما آنچه که تا کنون اتفاق افتاده، یک «پیشرفت واقعی» است.

خلیل‌زاد نوشته است که رییس جمهور دونالد ترامپ در روز شکرگزاری گفت، در افغانستان پیشرفت عمده بر ضد داعش خراسان صورت گرفته‌است.

پیش از این گروه طالبان نیز ادعا کرده بود که جنگ‌جویان وابسته به این گروه، داعش را در ننگرهار شکست داده‌اند، ادعایی که از سوی نهادهای امنیتی افغانستان رد شده بود.

این در حالی است که در نتیجه عملیات نیروهای افغان در بخش‌های تحت کنترل گروه داعش در ننگرهار، بیش از یک‌هزار جنگجوی آن گروه با اعضای فامیل‌شان به حکومت تسیلم شده‌اند.

روز چهارشنبه، ششم قوس، اسدالله خالد؛ سرپرست وزارت دفاع، مسعود اندرابی؛ سرپرست وزارت داخله و جنرال اسکات میلر؛ فرمانده عمومی نیروهای حمایت قاطع در افغانستان، به ولسوالی اچین ننگرهار رفتند تا «شکست» داعش را اعلام کنند.

رییس جمهور ‌غنی نیز از «شکست کامل» داعش در شرق کشور خبر داده؛ اما باشندگان محلی گفته‌اند که در برخی مناطق کوهستانی هنوزهم جنگجویان داعش حضور دارند.

خرسندی خلیل‌زاد از نقش مثبت طالبان در شکست داعش

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد