خلیل‌زاد-پس-از-دو-هفته-توقف؛-دوباره-وارد-کابل-شد

گزارش ها می رسانند که زلمی خلیل‌زاد نمایند ویژه امریکا در امور صلح افغانستان، صبح امروز وارد کابل شده و قرارست با رهبران حکومت وحدت ملی دیدار و گفت‌وگو کند.

به گزارش افغان نیوز: مقام های حکومت افغانستان، امروز چهارشنبه(۲۷قوس) تایید کرده اند که زلمی خلیلزاد به کابل آمده و قرار است با رهبران حکومت وحدت ملی در مورد روند صلح گفتگو کند.

آقای خلیلزاد پیش از سفرش به کابل، به اسلام آباد رفته بود و در مورد روند صلح افغانستان با مقامات پاکستانی دیدار کرده بود.

این سفر خلیلزاد به کابل در حالی صورت گرفته که او روز جمعه(۲۲قوس) در توییتر اش نگاشته بود: "ما توقف کوتاهی می‌کنیم تا آن‌ها (نمایندگان طالبان) با رهبران‌شان در مورد این موضوع اساسی مشورت کنند."

گفتگوهای صلح امریکا و طالبان پس از آن به مدت کوتاهی متوقف شد که گروه طالبان دو روز قبل از آن، بر یک مرکز بهداشتی موسوم به کوریا در نزدیکی پایگاه نظامی بگرام در ولایت پروان حمله کردند که در آن حمله، دو غیرنظامی کشته و بیش از ۷۰ غیرنظامی دیگر زخم برداشتند.

این درحالی است که سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز گفته بود که دیدار روز جمعه آن‌ها با خلیلزاد «بسیار خوب و دوستانه» بود.

شاهین در توییتر خود نوشته بود: «هر دو جانب تصمیم گرفتند که بعد از توقف چند روزه برای مشورت، گفتگوها را از سر بگیرند.»

خلیل‌زاد پس از دو هفته توقف؛ دوباره وارد کابل شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد