خلیل‌زاد-از-کمک-پاکستان-در-کاهش-خشونت-استقبال-کرد

نمایندۀ ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان می‌گوید که از کمک پاکستان در تسهیل کاهش خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس در افغانستان برای فراهم شدن زمینۀ گفت‌و‌گو‌های بین‌الافغانی، استقبال نمود.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان در حساب توییتر خود نوشته است که از کمک پاکستان در تسهیل کاهش خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس در افغانستان برای فراهم شدن زمینۀ گفت‌و‌گو‌های بین‌الافغانی، استقبال می‌کنیم.

گفت‌وگو‌های صلح امریکا و طالبان، شنبه گذشته میان آقای خلیل‌زاد و نماینده‌های طالبان در قطر دوباره آغاز شد.

گفته شده که در گام اول، تمرکز این گفت‌وگو‌ها روی گرفتن تعهد از طالبان برای کاهش خشونت‌ها است و هدف نهایی هم دست یافتن به توافق آتش‌بس همیشگی در افغانستان.

آقای خلیل زاد که در پاکستان به سر می برد، ناوقت جمعه از وقفۀ مختصر در این گفت‌وگو‌ها خبر داد. وی با اشاره به حملۀ طالبان در بگرام، در حساب توییتر خود نوشت، طالبان باید نشان بدهند که برای پاسخ‌دهی به آرزوی افغان‌ها برای صلح تمایل و توان دارند.

این درحالی است که در حملۀ چهارشنبه طالبان در نزدیکی پایگاه هوایی بگرام ۲ تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

پیش از این، دونالد ترمپ، رئیس جمهوری ایالات متحده در اواخر ماه نومبر هنگام دیدار با سربازان امریکایی و محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در این پایگاه اعلام کرده بود که گفت‌وگو‌های صلح با طالبان از سر گرفته شده است.

خلیل‌زاد از کمک پاکستان در کاهش خشونت استقبال کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد