خلیل‌زاد-برای-دیدار-با-عبدالله-و-غنی-وارد-کابل-شد

زلمی‌ خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان برای بحث و گفت‌وگو با رهبران حکومت وحدت ملی وارد کابل شده است.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی امروز دوشنبه(12، حمل) در نشست شورای وزیران گفت: «آقای خلیل‌زاد، شب گذشته به کابل آمد و امروز همرای‌شان ملاقات می‌داشته باشیم.» او افزود که در ملاقات با خلیل‌زاد، در مورد صلح صحبت خواهد کرد تا روشن شود که حکومت افغانستان چگونه می‌تواند در روند صلح همکاری کند.

زلمی ‌خلیل‌زاد، ششمین دور سفرش را برای تسهیل روند صلح در افغانستان در پنجم ماه حمل آغاز کرد و این سفر تا بیست‌ویکم حمل ادامه خواهد یافت. وزارت امور خارجه امریکا در ششم حمل با نشر خبرنامه‌ی اعلام کرده بود که آقای خلیل‌زاد در این دور سفرش به کشورهای افغانستان، بلجیم، بریتانیا، پاکستان، اوزبیکستان، اُردن و قطر خواهد رفت.

این درحالی است که پنجمین دور مذاکرات آقای خلیل‌زاد با نماینده‌گان طالبان در قطر، شانزده روز ادامه یافت. پس از پایان این دور گفت‌و‌گوها، دو طرف اعلام کردند که روی «تضمین مبارزه با گروه‌های القاعده و داعش» و «خروج نیروهای امریکایی از افغانستان» توافقات ابتدایی صورت گرفته،‌ اما پس از مشورت‌های همه‌جانبه توافق نهایی صورت خواهد گرفت.

خلیل‌زاد برای دیدار با عبدالله و غنی وارد کابل شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد