سیاف-مخالفت-با-صلح،-مخالفت-با-دین-خداست

عبدرب الرسول سیاف یکی از رهبران جهادی می گوید که ما در این کشور هرلحظ شاهد نبردهای ناروا می‌باشیم؛ اما پایان هر جنگ صلح بوده و مخالفت با صلح، مخالفت با دین خداست.

به گزارش افغان نیوز: عبدرب الرسول سیاف یکی از رهبران جهادی در جلسه دیدار رییس جمهور غنی با هیأت اعزامی دولت به نشست قطر، گفت که امروز به‌خاطر یک موضوع مبارک که همانا صلح می‌باشد گردهم آمده ایم، زیرا صلح یک امر الهی، خواست ملت، جهان و بشریت می‌باشد. بنابراین پایان هر جنگ صلح است و مخالفت با صلح در حقیقت مخالفت با دین خدا است.

آقای سیاف گفت؛ جنگ بالای کشور ما تحمیل گردیده و هر لحظۀ شاهد نبردهای ناروا می‌باشیم. بنابراین یگانه راه بیرون رفت از این وضعیت، ختم جنگ و رسیدن به صلح پایدار و باعزت می باشد.

وی از اشتراک کنندگان در نشست دوحه خواست که به نیت مناظره و مناقشه نه، بلکه به نیت صلح بروند و وحدت شان را حفظ نمایند. همچنان از هیأت طالبان خواست که با نیت خوب  و اصلاح به مذاکرات حضور یابند.

در همین حال، رییس جمهور غنی گفت که خطاب به نمایندگان گفت که ممکن شما به شکل فردی با طالبان ارتباطات داشته باشید، چون جامعۀ ما جامعه ارتباطات است، اما برای شما نمایندگان، امروز اولین‌بار زمینه‌ی مساعد گردیده است تا همراه طرف مقابل، بحث‌های همه‌جانبه داشته باشید. بنابراین شما در قطر از دولت و ملت واحد و عظیم افغانستان نمایندگی می‌کنید. از حقوق هر طفل، هر زن، هر معلول، هر خانوادۀ شهید و هر شهروند افغانی نمایندگی می‌کنید. حقوقی که در وثیقۀ ملی ما یعنی قانون اساسی ما درج است و رهنمای راه آیندۀ ماست.

این درحالی است که طالبان با نشر خبرنامه‌ای فهرست طولانی حکومت را برای اشتراک در نشت قطر به تمسخر گرفته و گفته اند که از ترکیب هیات حکومت افغانستان چنین تلقی می‌شود، گویا قصد رفتن به عروسی را داشته باشد.

سیاف: مخالفت با صلح، مخالفت با دین خداست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد