خلیل‌زاد-طالبان-روح-توافق‌نامه-را-نقض-می‌کنند

نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان می‌گوید که هرچند توقف حملات طالبان علیه نیروهای دولتی شامل توافق‌نامه صلح قطر نیست؛ اما این گروه روح توافق‌نامه را نقض می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: زلمی‌ خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا، دیروز جمعه( ۲۶ ثور) طی یک ویدیوکنفرانس در مورد تحولات اخیر و افزایش خشونت در افغانستان، گفت؛ حمله‌نکردن بر نیروهای افغان شامل توافق‌نامه صلح امریکا و طالبان که در قطر امضا شده، نیست.

خلیلزاد در عین حال، بدون ارائه جزئیات گفته‌است که طالبان روح توافق‌نامه را نقض می‌کنند و همچنین تصریح نموده که تقاضای کلیدی و شماره یک ایالات متحده از طالبان این است تا به تعهدشان در «مبارزه با هراس‌افگنی» عمل کنند.

نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان تاکید کرده که بهتر است مذاکرات بین الافغانی به زودی برگزار شو؛ زیرا (کندی) رهایی زندانیان و کاهش خشونت دو موردی است که مانع برگزاری مذاکرات بین‌الافغانی شده‌است.

این در حالی ‌است که حکومت افغانستان طالبان را متهم به افزایش خشونت می‌کند و می‌گوید، این گروه اراده‌ای برای تامین صلح ندارد.

بر اساس معلومات ریاست امنیت ملی، طالبان پس از توافق‌نامه دوحه که در ماه حوت سال گذشته خورشیدی امضا شد، ۳۷۱۲ حملۀ را در افغانستان انجام داده‌اند که در آن ۴۶۹ فرد غیرنظامی کشته و ۹۴۸ نفر زخمی شده‌اند.

گفتنی ‌است که حملات خونین هفته گذشته در کابل و ننگرهار باعث شده تا رییس ‌جمهوری به نیروهای امنیتی دستور تغییر عملکرد از حالت دفاعی به حالت تهاجمی را بدهد.

طالبان در واکنش به این دستور، حکومت را به ایجاد موانع در برابر صلح متهم کرده و گفته‌اند که اشرف‌غنی می‌خواهد با دوام جنگ در قدرت بماند.

خلیل‌زاد: طالبان روح توافق‌نامه را نقض می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد