خوشبینی-خلیلزاد-و-ادامه-گفتگوهای-صلح-در-قطر

نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان می گوید که گفتگوهای صلح در قطر به زودی از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: شورای عالی صلح امروز دوشنبه (۷اسد) با نشر خبرنامه ای گفته است که زلمی خلیلزاد، نماینده خاص امریکا برای صلح افغانستان این اظهارات را در دیدار با محمد کریم خلیلی رییس شورای عالی صلح بیان کرده است.

شورای عالی صلح اعلام داشته که آقای خلیلزاد پیشرفت های روند صلح را امیدوار کننده خوانده و بر ادامه تلاش هایش برای صلح افغانستان تاکید کرده است.

نماینده خاص امریکا در امور مصالحه افغانستان در عین حال پیشرفت هایش در نشست های قطر را با خلیلی در میان گذاشته خاطر نشان کرده که گفتگو های قطر می تواند به صلح پایدار در افغانستان منجر شود.

در خبرنامه شورای عالی صلح آمده است که رییس شورای عالی صلح با اشاره به برخی از چالش های موجود در روند صلح، ابراز امیدواری کرده که با تلاش های ایالات متحده و همکاران بین المللی آن چالش ها از میان برداشته شود.

این درحالی است که پیش از این زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان در توییتی اعلام کرده بود که بعد از نهایی شدن توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان، نشست‌ بین الافغانی میان حکومت و طالبان برگزار خواهد شد.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر روز یک شنبه(6، اسد) در واکنش به توییت زلمی خلیلزاد نوشت که "مذاکرات بین الافغانی پس از تعیین زمان خروج نیروهای خارجی آغاز خواهد شد، حکومت کابل هم مانند دیگر گروه های سیاسی نه به عنوان حکومت مستقل، در نشست حضور خواهد داشت".

خوشبینی خلیلزاد و ادامه گفتگوهای صلح در قطر

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد