طالبان-با-حکومت-کابل-به-عنوان-یک-گروه-سیاسی-گفتگو-می-کنیم

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر می گوید که مذاکرات بین الافغانی پس از تعیین زمان خروج نیروهای خارجی آغاز خواهد شد و اداره کابل نیز در آن حضور خواهد داشت اما نه به عنوان یک حکومت مستقل.

به گزارش افغان نیوز: سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر امروز یک شنبه(6، اسد) در واکنش به توییت زلمی خلیلزاد نوشته است که "مذاکرات بین الافغانی پس از تعیین زمان خروج نیروهای خارجی آغاز خواهد شد، حکومت کابل هم مانند دیگر گروه های سیاسی نه به عنوان حکومت مستقل، در نشست حضور خواهد داشت".

پیش از این زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان در توییتی اعلام کرده بود که بعد از نهایی شدن توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان، نشست‌ بین الافغانی میان حکومت و طالبان برگزار خواهد شد.

عبدالسلام رحیمی، وزیر دولت در امور صلح دیروز شنبه(5، اسد) گفت که انتظار می‌رود، نخستین نشست مستقیم میان دولت و طالبان تا دو هفته دیگر در پایتخت یکی از کشورهای اروپایی برگزار شود.

این درحالی است که گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی، روز گذشته نیز حضور نیروهای خارجی را که موضع اساسی گروه طالبان می باشد، از عوامل دوام جنگ خواند و گفت که خروج این نیروها به صلح در افغانستان و منطقه منتج خواهد شد.

طالبان: با حکومت کابل به عنوان یک گروه سیاسی گفتگو می کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد