عبدالله-طالبان-نباید-صلح-و-جنگ-را-همزمان-به-پیش-ببرند

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی با اشاره به کشته شدن یکی از جنرالان ارتش، گفت که طالبان نباید از یک‌سو ادعای صلح کند و از سوی دیگر به خشونت متوسل شوند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، امروز پنجشنبه(27، سرطان) طی یک نشست خبری در کابل با اشاره به پیش‌رفت‌های مذاکرات میان نماینده‌گان امریکا و طالبان گفت که مذاکرات میان آن‌ها در مورد بیرون شدن نیروهای خارجی پیش‌رفت‌هایی داشته و طالبان اکنون باید به مذاکرات بین‌الافغانی تن دهند.

آقای عبدالله گفت: "زمان آن رسیده که مذاکرات رو در رو صورت بگیرد. بحث خروج نیروهای خارجی از افغانستان میان نماینده‌گان امریکا و طالبان پیش‌رفت داشته اما در مورد سرنوشت کشور، باید خود افغان‌ها بین هم بنشینند و فیصله کنند".

وی افزود: در صورتی که گروه طالبان مدعی است به صلح باور دارد و طرف‌دار حل مسالمت‌آمیز جنگ جاری کشور است، باید به آتش‌بس سراسری تن دهد. رییس اجرایی تصریح کرد، این ممکن است که طالبان ادعا کنند که تنها می‌توانند با نیروهای خارجی در افغانستان صلح کنند، نه نیروهای امنیتی افغانستان.

رییس اجرایی هم‌چنان با اشاره به کشته شدن عبدالمبین مجتبی از جنرالان ارتش، گفت که طالبان نباید از یک‌سو ادعای صلح کند و از سوی دیگر به خشونت متوسل شوند.

این درحالی است که وزارت دفاع ملی کشور اعلام نموده که جنگجویان گروه طالبان، دگروال عبدالمبین محبتی قوماندان لوای سوم قول اردوی ۲۰۳ تندر را در ولایت غزنی به قتل رسانیده اند.

عبدالله: طالبان نباید صلح و جنگ را همزمان به پیش ببرند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد