دارندگان-تذکره-های-تقلبی-شناسایی-می-شوند

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات میگوید؛ این توانایی وجود دارد تا استیکرهای را که روی تذکره جعلی نصب شده است، شناسایی و دارندگان آن را به پنجه ای قانون سپرده شود.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: همایون محتاط، رییس ثبت احوال و نفوس، امروز پنج شنبه(8، سنبله) طی کنفرانس خبری گفت که از ماه قوس تا کنون کمپاین توزیع تذکره در سراسر افغانستان صورت گرفت.

آقای محتاط گفت: اکنون در ختم کمپاین قرار داریم و در جریان این مدت ۵ میلیون تذکره توسط بیش از ۱۰۱۶ تیم سیار در اکثر ولسوالی های امن تذکره توزیع شده است. او افزود: تنها در ۳۰ ولسوالی کشور تذکره توزیع نشده است که دلیل ان هم ناامنی در این ولسوالی ها است.

محتاط تاکید کرد: به تعداد ۴۰ نفر که در جریان این کمپاین تخطی نموده بودند از سوی اداره ثبت احوال و نفوس به دادستانی معرفی شده اند و  وی همچنان از مقام ریاست  جمهوری خواست که یک هیئتی را برای بررسی بیشتر این پروسه تعیین کند.

آقای محتاط تاکید داشت که ۱۶.۸ میلیون شهروند این کشور ثبت دیجتال سازی شده  و کمیسیون انتخابات نیز تلاش می کند تا دیتابس افراد رای دهندگان را تهیه کند.

از سوی هم، عبدالبدیع صیاد، رییس کمیسیون مستقل انتخابات در این کنفرانس خبری گفت: اولین طرح کمیسیون مستقل انتخابات مبنی بر اینکه رای دهندگان ثبت بایومتریک شوند به دلیل عدم حمایت مالی ناکام شد، بنابراین کسانی در انتخابات اشراک کرده میتوانند که تذکره تابعیت تایید شده داشته باشند.

وی افزود؛ کمیسیون توانایی این را دارد تا استیکرهای را که روی تذکره جعلی نصب شده است، شناسایی کند و در این رابطه ثبت احوال و نفوس نیز همکاری می کند. بنابراین هیچ مرکز رای دهی و ثبت نام خیالی وجود ندارد، زیرا تمام تلاش ما این است که افراد واقعی با رای مردم به خانه ملت راه پیدا کنند.

این درحالی است که شماری از کاندیدان حذف شده از لیست انتخابات می گویند؛ توزیع تذکره های تقلبی و حضور افراد زورگو در میان کاندیدان پارلمانی، انتخابات پیش رو را به بحران خواهد کشاند و هیچ نوع امیدواری وجود ندارد که انتخابات به شکل شفاف برگزار شود.

دارندگان تذکره های تقلبی شناسایی می شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد