دانش-به-چین-رفت،-عبدالله-به-قرغیزستان-میرود

محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری روز گذشته برای اشتراک در نمایشگاه بین المللی عازم چین شد و دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه امروز کابل را به مقصد قرغیزستان برای اشتراک در نشست سازمان شانگهای ترک میکند.

به گزارش افغان خبر: نمایشگاه بین المللی تحت عنوان «غرب چین، فرصتها برای جهان» در شهر چنگدوی ایالت سیچوان کشور چین برگزار می شود که در آن، رهبران و مقام های عالیرتبۀ کشورهای مختلف جهان شرکت می کنند، از افغانستان سرور دانش عازم آن کشور شد.

درخبرنامۀ دفترمعاونت دوم رياست جمهورى، آمده است که سروردانش ضمن شرکت در این نمایشگاه بین المللی، در مراسم افتتاحیۀ آن نیز سخنرانی خواهد کرد.

معاون رییس جمهور افغانستان، در سخنرانی که در آن نمایشگاه ایراد می کند، سیاست های اقتصادی و همچنین تصمیمات راهبردی دولت افغانستان و فرصت های فراهم شده در زمینۀ جذب سرمایه گذاری در کشور را تشریح خواهد کرد.

به نقل از خبرنامه، معاون رییس جمهور همچنین در مرکز انستیتيوت مطالعات جنوب آسیا که یک مرکز اکادمیک است نیز سخنرانی خواهد کرد و در این سخنرانی، موقعیت ژئوپلیتیک افغانستان و نقش آن را در منطقه و جهان بیان خواهد کرد.

دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه نیز امروز افغانستان به مقصد قرغیزستان  برای اشتراک در نشست سازمان شانگهای ترک میکند.

قرار است در این نشست سران کشور های شانگهای در مورد امنیت منطقه و کشور های عضو با هم بحث و تبادل نظر کنند."

معاون سخنگوی ریاست اجرائیه می گوید که افغانستان در این نشست دو روزه به عنوان ناظر شرکت می کند.

سازمان شانگهای با هدف تقویت همکاری کشورهای منطقه ای تشکیل شده و کشورهای روسیه، چین، تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان و قیرقیزستان اعضای اصلی این سازمان هستند.

هدف از تشکیل این سازمان همکاری های کشورهای منطقه در حوزه امنیت، اقتصاد، مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با تروریزم خوانده شده است.

 

دانش به چین رفت، عبدالله به قرغیزستان میرود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد