شماری-از-کشور-های-همسایه-افغانستان،-تروریزم-را-تمویل-میکنند

دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور در جریان سفرش به عربستان سعودی با وزیر دفاع آن کشور دیدار کرده و بیان داشت که شماری از کشور های همسایه ما مصروف تمویل تروریزم هستند و مبارزه با این پدیده نیازمند همکاری جهانی است.

به گزارش افغان خبر: دکتور عبدالله عبدالله، رییس اجرائیه،در جریان سفر رسمی خود به کشور شاهی عربستان سعودی، با امیرمحمد بن سلمان بن عبدالعزیز، ولیعهد، معاون دوم شورای وزیران و وزیر دفاع این کشور ملاقات نمود.

دو طرف در مورد افزایش همکاری های افغانستان و عربستان، مبارزه با تروریزم و ایجاد هماهنگی میان کشور های منطقه و محو افراطگرایی بحث شد.

این سخنان در حالی گفته میشود که یکی از عاملین اختلاف در منطقه تفاوط دیدگاه میان عربستان سعودی و ایران روی مسایل مذهبی و سیاسی است.

رئیس اجرائیه کشور مان در این دیدار گفت که افراط گرایی دینی و مذهبی در منطقه یک مشکل بزرگ است و برای محو آن نیاز به تلاش کشور های اسلامی از طریق نشست های علمی دینی است.

وی از عربستان خواست که با استفاده از جایگاهی که در میان کشور های اسلامی دارد در این راستا تلاش کرده و کنفرانس جهانی علمای اسلام را برگزار کرده از این طریق در امر مبارزه با تروریزم و افراطگرایی افغانستان را یاری نماید.

رییس اجرائیه با تاکید بر عملی نمودن این طرح، از ولیعهد، معاون دوم شورای وزیران و وزیر دفاع عربستان سعودی خواست که زمان برگزاری این کنفرانس را مشخص و تعیین نمایند.

او همچنان افزود که افغانستان برای رفع مشکلات و برای منافع ملی خویش تلاش میکند، اما شماری از کشور های همسایه با حمایت از تروریزم مشکلات افغانستان را بیشتر میسازد.

امیر محمد بن سلمان بن عبدالعزیز که به عنوان ولی ولیعهد، معاون دوم شورای وزیران و وزیر دفاع کشور شاهی عربستان سعودی،  ایفای وظیفه میکند گفت که کشورش در راستای مبارزه با تروریزم افغانستان را یاری میکند.

او افزود، عربستان کنفرانس علمای اسلامی را در آینده برگزار خواهد کرد و مشکل اصلی همه کشور های منطقه تروریزم است و باید علیه آن مبارزه شود.

معاون دوم شورای وزیران سعودی، همچنان تصریح نمود که کشورش به عنوان خیرخواه افغانستان توقع دارد که ثبات در افغانستان تامین گردد و علاوه برآن، آماده است که در راستای نوسازی و بازسازی افغانستان سهیم شود.

وی اعلام نمود که عربستان سعودی، در کنار مردم و دولت افغانستان قرار گرفته و در این مسیر، آنان را همراهی نموده و تنها نمی گذارد.

وزیر دفاع سعودی همچنان خاطر نشان ساخت که برای موفق نمودن روند صلح افغانستان، از هیچ گونه کمک و همکاری دریغ نمی نماید و در این عرصه، یکجا با حکومت افغانستان، تلاش میکند.

در این سفر آقای عبدالله با مقام های دیگر عربستان از جمله وزیر تعلیم و تربیه، وزیر حج و اوقاف، رئیس شورای وزیران و پادشاه عربستان دیدار کرده است.

 

 

شماری از کشور های همسایه افغانستان، تروریزم را تمویل میکنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد