عربستان-و-افغانستان-در-مورد-اقامت-تاجران،-جواز-کار-و-بورسیه-های-تحصیلی-توافق-کردند

در سفر دکتور عبدالله به ریاض؛ عربستان سعودی و افغانستان در مورد اقامت خانواده های تاجران افغان، جواز کار برای افغانها در شهر های عربستان و اهدای بورسیه تحصیلی برای افغانان توافق کردند.

به گزارش افغان خبر: دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور در جریان سفر سه روزه به ریاض پایتخت عربستان با مقام های آن کشور دیدار  و در مورد موضوعات مختلف بحث  گفتگو کردند.

در این میان آقای عبدالله با شماری از افغانان و دانشجویان افغان در عربستان نیز دیدار کرد.

رئیس اجرائیه کشور در صحبت با آنها گفت: در این سفر در باره مشکلات مهاجرین، فراهم شدن زمینه کار با پاسپورت افغانستان، صدور جواز کار، اقامت دراز مدت برای فامیل های تاجران، بورسیه های تحصیلی و مسایل مهم سیاسی با مقام های عالی رتبه سعودی توافق شده است.

رئیس اجرائیه کشور در ادامه سخنانش در باره امضای تفاهم نامه مشورتی سیاسی میان وزارت های امور خارجه دو کشور و در مورد سایر توافقات دو جانبه میان افغانستان ـ عربستان با شهروندان کشور صحبت کرد.

دکتور عبدالله عبدالله درباره وضعیت فعلی کشور افزود: با وجود مشکلات امنیتی و سیاسی، حکومت وحدت ملی برای بهبودی اوضاع کشور تلاش جدی می کند، به این خاطر توافق صلح با حزب اسلامی صورت گرفت. امیدواریم که این کار زمینه ساز پیوستن سایر گروه های مسلح به پروسه صلح با حکومت افغانستان باشد.

دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور اطمینان داد که برای حل مشکلات و خواسته های آنان با تمام توان تلاش می کند تا سهولت های لازم برای شهروندان کشور فراهم شود، هرچند در این زمینه براساس توافقات دو جانبه میان دو کشور، بخش از مشکلات حل می گردد و اقدامات عملی صورت می گیرد.

از سوی دیگر استاد عطا محمد نور والی بلخ با تاکید بر اهمیت این سفر اظهار داشت:" نتایج سفر و توافقات صورت گرفته با مقام های عربستان سعودی قناعت بخش است و این یک دستاورد کلان برای مردم افغانستان به ویژه شهروندان کشور در عربستان می باشد".

عربستان و افغانستان در مورد اقامت تاجران، جواز کار و بورسیه های تحصیلی توافق کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد