دانش-خیزش‌-مردمی-در-بهسود-باید-قانون‌مند-شود

سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری می‌گوید: کسانی که در قالب گروپ‌های مسلح و به نام خیزش‌های مردمی در بهسود و سایر مناطق فعالیت می‌کنند باید در چوکات قانون در تأمین امنیت مردم سهم بگیرند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه دفتر مطبوعاتی آقای دانش که امروز سه‌شنبه(۱۴، دلو) منتشر شده، آمده است که خوشبختانه هیأت عالی رتبه و با صلاحیت متشکل از مقامات دولتی و متنفذین محلی جهت رسیدگی به قضیه بهسود به ساحه رسیده و کار خود را آغاز کرده است. 

معاون دوم ریاست جمهوری خطاب به مردم مناطق هزاره جات و به طور خاص مردم بهسود می‌‌گوید:

1. با توجه به این‌که کشور و مردم ما در شرایط خاص قرار دارد و تهدیدات و خطرات از هر سو در کمین است، رویداد تلخی که روز جمعه گذشته اتفاق افتاد باید به صورت مسالمت آمیز حل شود.

2. از هیات اعزامی می‌خواهم که ضمن رسیدگی جدی به وضعیت آسیب دیدگان، قضیه را به صورت عادلانه و همه جانبه بررسی کند و نتیجه بررسی خود را به رهبری حکومت گزارش دهد. 

3. به نظر می‌رسد وقت آن رسیده است که قضیه بهسود و تنش‌های ایجادشده به صورت اساسی و ریشه‌ای حل گردد تا مردم منطقه از نگرانی‌ها و آسیب‌های پیاپی مصئون شوند. بنابراین از همه بزرگان، شخصیت‌های سیاسی، علما، متنفذین و همۀ مردم منطقه  می‌خواهم که با خویشتن‌داری کامل با هیأت اعزامی به صورت همه جانبه همکاری نمایند.

4. مردم هزاره به شمول مردم بهسود همواره طرفدار نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی بوده و هیچگاه طرفدار خشونت و یا تقابل با حکومت و نظام نیستند. بنابراین هر کسی و یا هر گروهی که به هر انگیزه ای به تحریک مردم بپردازد، منافع و مصالح مردم را با خطر مواجه می‌سازد و باید جلو آنها گرفته شود.

5. قومی ساختن مسایل و استفاده ابزاری از احساسات مردم در جهت  تقابل قومی از خواسته‌ها و پلان‌های شوم دشمنان این سرزمین است. اقوام با هم برادر افغانستان در طول تاریخ در کنار هم برادر وار زندگی کرده‌اند و در آینده نیز باید در کنار هم باشند و زندگی کنند. بنابراین هر کسی و یا هر گروهی که با استفاده سوء از احساسات مردم، به تقابل قومی دامن می‌زند خائن به منافع همه اقوام و به وحدت ملی افغانستان به حساب می‌آید. 

6. حکومت متعهد و مکلف به تأمین امنیت شاهراه‌ها و مناطق هزاره‌جات مخصوصا شاهراه میدان- جلریز- بهسود است و ما برای تحقق این هدف از همه تلاش و کوشش خود کار خواهیم گرفت. در مقابل از همه کسانی که در قالب گروپ‌های مسلح و به نام خیزش‌های مردمی در بهسود و سایر مناطق فعالیت می‌کنند هم می‌خواهیم که باید در چوکات قانون و ساختارهای مشروع نهادهای امنیتی و دفاعی دولتی در تأمین امنیت مردم و منطقه خود سهم بگیرند.

این درحالی است که از روز جمعه بدینسو درگیری میان نیروهای امنیتی و افراد مسلح به فرماندهی علی‌پور در حصه اول ولسوالی بهسود ولایت میدان‌وردک آغاز شده و براساس اظهارات منابع محلی، تاکنون نزدیک به ۲۰ تن از افراد ملکی و نظامی کشته شده‌اند.

دانش: خیزش‌ مردمی در بهسود باید قانون‌مند شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد